عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

دشمن در چهل سال نخست انقلاب به اهدافش نرسید/ در گام دوم انقلاب باید هوشمندانه تر عمل کنیم

عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه در گام دوم انقلاب باید بیش از گام نخست هوشمندانه عمل کنیم، گفت: دشمن در چهل سال نخست انقلاب به اهدافش نرسید و اکنون زخم خورده است.

دشمن در چهل سال نخست انقلاب به اهدافش نرسید/ در گام دوم انقلاب باید هوشمندانه تر عمل کنیم
کد خبر: 277422
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۸:۰۱:۳۸

اعتمادآنلاین| عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به شروع دهه پنجم انقلاب اسلامی بیان کرد: چهل سال مقاومت و عزت و افتخار از سمت ما و چهل سال تحمل تحقیر وشکست از سوی دشمن بخشی از کارنامه درخشان انقلاب و نظام است.


نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه دشمن زخم خورده و در پی انتقام است، افزود: قرآن کریم می فرماید ای اهل ایمان با همه وجود مراقب دشمن باشید تا مانع از رسیدن او به اهدافش باشید.


محمد حسنی ادامه داد: در گام دوم انقلاب باید بیش از گام نخست هوشمندانه تر عمل کنیم، برای اینکه در این چهل سال به جز مورد مشکلات اقتصادی و معیشتی، به همه اهداف خودمان رسیده ایم و باید با هوشمندی از آن ها پاسداری کنیم.


وی به دلایل تهدید نظام جمهوری اسلامی از سوی دشمنان اشاره کرد و ادامه داد: موقعیت ژئوپلتیکی ایران اسلامی از دلایل مهم تهدید کشورمان از سوی دشمن است. کارشناسان می گویند ایران مرکز قلب جهان است و هر کس ایران را داشته باشد، جهان را در اختیار دارد و در غیر این صورت با چالش رو به رو است.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به وجود بخش زیادی از ذخایر انرژی جهان در منطقه خاور میانه، یادآور شد: هفتاد درصد نفت و چهل درصد گاز طبیعی در منطقه غرب آسیا قرار دارد. کارشناسان این منطقه را 'بیضی انرژی' می نامند و معتقدند مرکز آن خلیج فارس است که قطر بزرگ آن متصل به دریای خزر است. بنابراین برای هر کشور در اختیار داشتن ایران با اهمیت است.


محمدحسنی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، معادلات دشمن در منطقه غرب آسیا بهم ریخت، گفت: زمانی این منطقه به طور کلی در اختیار آمریکا بود. ترامپ اخیرا گفت که هفت هزار میلیارد دلار هزینه کردیم اما مجبوریم به صورت چراغ خاموش وارد عراق شویم. چرا باید مسئولان آمریکا وارد عراق شوند؟ چطور این اجازه را به خود می‌دهند؟ این انقلاب و ملت معادلات آمریکا را بهم ریخت. آن‌ها پیوسته پاتک می‌زنند تا موقعیت از دست رفته خود را بیابند.


وی تاکید کرد: آمریکا به طور پیوسته ایران، عراق، سوریه و لبنان را از دست داد و صهیونیست‌ها هم از دست رفته هستند چرا که موقعیت سابق را ندارند. اگر صهیونیست‌ها خطای استراتژیکی مرتکب شوند، محو می‌شوند. مگر اینکه عاقلانه رفتار کنند و کاری به کار ملت‌های دیگر نداشته باشند تا چند صباحی بیشتر عمر کنند. این اتفاقات برای آمریکا و صهیونیست‌ها سخت است. چند روز قبل نتانیاهو گفت که ایرانی‌ها تحریم‌های نفتی را دور می‌زنند و ما باید کشتی‌های نفتی ایران را بزنیم. آن‌ها می‌داند که توان زدن ایران را ندارد. ما باید هوشمندانه عمل کنیم و مراقب تحرکات دشمن باشیم.


نماینده ولی فقیه در ارتش گسترش عمق راهبردی نظام اسلامی در منطقه و فرامنطقه را برای دشمن گران و پر هزینه برشمرد، و افزود: جبهه مقاومت، لبنان، سوریه، یمن، بحرین و چندین کشور دیگر با ما هم فکر هستند. امروز ما تنها نیستیم. رژیم صهیونیستی در منطقه تنها است. وقتی می بینند چنین موفقیت‌هایی را به دست آوردیم، ما را تهدید می کنند.


رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به راهکار دشمن برای رهایی از این وضعیت اشاره کرد و گفت: یکی سیاست های دشمن جمع‌آوری اطلاعات است. دشمن تا وقتی که اطلاعاتی به دست نیاورده، نمی‌تواند کاری انجام دهد. باید هوشمندانه عمل کنیم و به اندازه سر سوزنی اطلاعات‌مان به دست دشمن نرسد.
محمدحسنی ادامه داد: ناامید کردن مردم نسبت به سامان پیدا کردن مشکلات اقتصادی از اهداف دشمن است، آن ها گفته بودند که مشکلات اقتصادی را به قدری افزایش می دهیم که مردم به تنگنا برسند. با این حال امیدواریم دولت مردان ما به توصیه‌های مقام معظم رهبری عمل کنند تا مشکلات مردم حل شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها