کد خبر: 277423
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۸:۰۶:۵۱
| |

علی لاریجانی، رییس مجلس در دیدار با نایب ‌رئیس مجلس بلغارستان:

پارلمان بلغارستان می‌تواند در فعال شدن روابط با ایران نقش‌آفرین باشد/ بلغارستان از راهکار اروپایی‌ها برای تجارت با ایران استفاده کند

علی لاریجانی، رئیس مجلس با اشاره به کارشکنی‌ها آمریکا در تقویت روابط ایران و بلغارستان، گفت: پارلمان بلغارستان می‌تواند در جهت تقویت روابط اقتصادی دو کشور نقش‌آفرین باشد و دولت بلغارستان از راهکار اروپایی‌ها برای تجارت با ایران استفاده کند.

پارلمان بلغارستان می‌تواند در فعال شدن روابط با ایران نقش‌آفرین باشد/ بلغارستان از راهکار اروپایی‌ها برای تجارت با ایران استفاده کند
کد خبر: 277423
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۸ ۱۸:۰۶:۵۱

اعتمادآنلاین| علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر روزشنبه، در دیدار با وسلین مارشکی نایب رئیس مجلس بلغارستان، بیان کرد: ایران و بلغارستان در حوزه صنعت و ماشین آلات روابط خوبی داشته اند، این روابط باید افزایش پیدا کند به خصوص که در ایران ظرفیت تجاری در این حوزه بالا بوده و بلغارستان می تواند از این ظرفیت استفاده کند.


وی در ادامه با بیان اینکه کشوری مثل آمریکا قصد ندارد روابط میان ایران و بلغارستان فعال باشد، تصریح کرد: پارلمان بلغارستان می تواند نقش آفرین باشد و با تقویت روابط، سطح مبادلات را به بیش از یک میلیارد دلار در سال برساند.

بدون توجه به دخالت‌های خارجی روابط خود با ایران را تقویت می‌کنیم


نایب رئیس مجلس بلغارستان با اشاره به روابط دوستانه ایران و این کشور، گفت: متأسفانه برخی کشورها در صدد تضعیف روابط ایران و بلغارستان هستند که موفق نخواهند شد و کشورها باید بدون توجه به این دخالت ها روابط خود را تقویت کنند.


وی بر همین اساس تصریح کرد: بلغارستان نه تنها سعی در تقویت روابط در حوزه سیاسی و فرهنگی با ایران دارد بلکه قصد دارد روابط اقتصادی خود با ایران را نیز عمیق تر کند.


نایب رئیس مجلس بلغارستان در پایان ضمن ابلاغ دعوت رسمی رئیس مجلس این کشور از دکتر لاریجانی برای سفر به صوفیه، فرا رسیدن سال نو را تبریک گفت و برای ایرانیان عمری طولانی توأم با سلامت، رفاه و پیشرفت آرزو کرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها