انتخابات پارلمانی در کره‌شمالی برگزار شد

میلیون‌ها تن از رای‌دهندگان در کره‌شمالی از جمله کیم جونگ اون امروز برای انتخاب حدود 700 عضو مجلس ملی کشورشان به پای صندوق‌های رای رفتند.

انتخابات پارلمانی در کره‌شمالی برگزار شد
کد خبر: 277498
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۰۹:۰۷:۴۱

اعتمادآنلاین| رای‌گیری به سبک کره‌شمالی بیشتر تایید است تا یک رقابت چرا که رای‌دهندگان تنها با یک نامزد دولتی برای هر کرسی مواجه هستند. آنها رای خودشان را برای نشان دادن تایید، یا به ندرت، نارضایتی خودشان به صندوق‌های رای می‌اندازند.

این انتخابات که هر پنج سال یک بار برگزار می‌شود برای کل مجلس عالی خلق است که در روی کاغذ، عالی‌ترین ارگان در کره‌شمالی به شمار می‌رود. نامزدها توسط حزب حاکم کارگران کره و شماری از احزاب ائتلافی کوچک‌تر که کرسی‌هایی در این مجلس دارند، انتخاب می‌شوند اما از قدرت بسیار اندکی برخوردار هستند.

کیم جونگ اون که به تازگی از دومین نشست با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در هانوی بازگشته است، بانفوذترین نامزد است. گرچه اختیارات او شامل کنترل کامل بر حزب حاکم، دولت و ارتش می‌شود، اما او برای انتخاب مجدد در حوزه منطقه‌ای خودش در پیونگ‌یانگ نامزد شده است.

میزان مشارکت مردمی معمولاً 99 درصد یا بالاتر اعلام می‌شود. مشارکت در رای‌گیری در کره‌شمالی یک وظیفه و مسوولیت دانسته می‌شود. طبق قوانین کره‌شمالی، شهروندان از 17 سالگی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند. رای‌گیری از ساعت 10 صبح به وقت محلی آغاز شد و تا عصر ادامه دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها