کد خبر: 277542
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۰۹:۴۴:۰۰
| |

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار خبرداد؛

حفظ 304 هزار فرصت شغلی تا آذر ماه امسال

کریم یاوری مدیرکل حمایت از مشاغل وزارت کار با تشریح موانع پیش‌روی بنگاه‌های مشکل دار از حفظ و تثبیت 304 هزار فرصت شغلی در 9 ماهه امسال خبر داد.

حفظ 304 هزار فرصت شغلی تا آذر ماه امسال
کد خبر: 277542
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۰۹:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| کریم یاوری گفت: تا پایان آذرماه امسال 1350 بنگاه اقتصادی شناسایی شدند که مشکلاتشان از طریق استان‌ها و شهرستانها در حال رصد و پیگیری است.

وی ادامه داد: در راستای صیانت از نیروی کار، پایداری تولید، حفظ حیات اقتصادی بنگاهها و تثبیت اشتغال که رویکرد وزارت کار است و با حمایتهای صورت گرفته از بنگاهها تا پایان آذر ماه 97 جمعاً 304 هزار فرصت شغلی تثبیت شده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار مشکلات کارگاه‌ها را برون کارگاهی و درون کارگاهی دانست و گفت: بالا بودن هزینه تولید، اصلاح ساختار، اختلاف بین سهامداران و بعضاً سو مدیریت بنگاه از مهمترین مشکلات درون کارگاهی است و مشکلات برون کارگاهی شامل رکود صنعت، تحریم‌ها، واردات بی‌رویه، قاچاق کالا و مطالبات از سازمانها و دوایر است.

یاوری خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت رسیدگی به بنگاههای مشکل دار ضروری است، کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌های کشور به ریاست استاندارد تشکیل شود و حداقل هفته‌ای دو یا سه بنگاه مشکل دار استانی مورد بازدید قرار گیرد و جلسات کارگروهای استانی در محل بنگاههای مشکل دار برگزار شود.

به گفته وی، بازدید میدانی و بررسی مشکل از نزدیک در اتخاذ تصمیمات مناسب در مورد بنگاه مؤثر خواهد بود.

مدیر کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را وزیر صمت به عنوان رئیس ستاد، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر امور اقتصاد و داریی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر کشور، رئیس کل بانک مرکزی و رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ذکر کرد و گفت: وظیفه کارگروه این است که اگر در استان مشکل حل نشد نسبت به حل‌وفصل مشکل بنگاههای اقتصادی اقدام کنند و لازم است در شرایط کنونی اقتصادی که تحت تحریم‌های ظالمانه قرار داریم، کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید استان‌ها و همچنین ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با جدیت بیش از پیش نسبت به همراهی و همکاری و حل و فصل مشکلات بنگاههای اقتصادی توجه ویژه داشته باشند.

یاوری حل‌وفصل مشکلات بنگاههای اقتصادی را در ابتدا برعهده سهامداران، مدیران، مالکان و کارفرمایان بنگاههای اقتصادی دانست که باید در این زمینه نهایت توجه و جدیت در حل مشکل را به عمل آورند و خاطرنشان کرد: چنانچه مدیران بنگاهها، موفق به حل مشکل بنگاههای اقتصادی نشوند، وزارتخانه‌های صادرکننده مجوز تأسیس و بهره‌برداری موظفند نسبت به همراهی با کارفرمایان در جهت حل وفصل مشکلات بنگاهها همراهی و همکاری لازم را صورت دهند و پس از آن مشکلات کارگاه‌ها از طریق کارگروههای تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها به ریاست استاندار تشکیل می‌شود، چنانچه مشکل در استان قابل رفع نباشد، ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کشور که رئیس آن وزیر صمت است با حضور دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط و بانک مرکزی جلسات مربوطه را تشکیل می‌دهد و اعضا مکلفند نسبت به حل مشکل اقدام و اهتمام ورزند.

بر اساس آمارها تعداد بنگاه‌های مشکل دار تا پایان سال گذشته 1430 بنگاه بوده که با رصد و پیگیری و اقدامات به موقع وزارت کار به 1350 بنگاه کاهش یافته است. کمبود نقدینگی، وجود بدهی‌های معوق، فرسودگی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات و سو مدیریت، عمده‌ترین مشکل کارگاه‌ها و بنگاه‌های مشکل‌دار به شمار می‌رود.وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای شناسایی و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های تولیدی، کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید را در استان‌ها راه‌اندازی کرده است. این کارگروه‌ها وظیفه رصد و شناسایی بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار را برعهده دارد و پیگیری و بررسی وضعیت بنگاه‌ها و حل و فصل مشکلات آن‌ها را در دستور کار قرار داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها