کد خبر: 277544
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۰۹:۴۸:۰۰
| |

انتشار یک مجموعه شعر و کتابی درباره تاریخ

مجموعه شعر «زنی میان دو تاریکی» سروده فرناز جعفرزادگان و کتاب «تاریخ، متن، نظریه» نوشته الیزابت ا.کلارک با ترجمه سیدهاشم آقاجانی منتشر شد.

انتشار یک مجموعه شعر و کتابی درباره تاریخ
کد خبر: 277544
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۰۹:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| مجموعه شعر «زنی میان دو تاریکی» سروده فرناز جعفرزادگان شامل 46 شعر است که در 82 صفحه، با شمارگان 330 نسخه و قیمت 13 هزار تومان توسط انتشارات مروارید منتشر شده است.

دومین شعر این مجموعه که در پشت‌جلد نیز آمده است:

ای فکر جذام‌گرفته

کلاف سردرگم‌ات را

به گور که می‌سپاری

که در باور علف‌های هرز

به سرزمین مغزهای مرده

سلام می‌دهی

برگرد

برگرد

دیگر

نه ایوبی مانده

و نه گیسوی زنی

تا صدای شیون تمام زنان جهان باشد

همچنین کتاب «تاریخ، متن، نظریه» با عنوان فرعی «مورخان و چرخش زبانی» نوشته الیزابت ا.کلارک با ترجمه سیدهاشم آقاجانی در 436 با شمارگان 550 نسخه و قیمت 70 هزار تومان در نشر یادشده منتشر شده است.

«دفاع از تاریخ و مویه برای آن»، «فلسفه انگلیسی - آمریکایی و مورخان»، «زبان و ساختارها»، «قلمرو مورخ»، «روایت تاریخ»، «تاریخ فکری جدید»، «متن و زمینه» و «تاریخ، نظریه و متون پیشامدرن» فصل‌های این کتاب هستند.

نوشته پشت‌جلد کتاب: رشته تاریخ از سده نوزدهم تاکنون در حیطه نظریه و روش‌شناسی تحولات ژرف و گسترده‌ای پیدا کرده است. از جمله این تحولات پیوند دانش تاریخ با دیگر دانش‌های علوم انسانی و اجتماعی و ظهور تاریخ‌های آکادمیک بینارشته‌ای و چندرشته‌ای است. علم تاریخ در سده بیستم تحت تاثیر «چرخش زبانی» و در ادامه سنت دیلتایی تفهم تاریخی پذیرای نظریه‌ها و رهیافت‌های هرمنوتیکی و تفسیری شد. الیزابت کلارک در کتاب «تاریخ، متن، نظریه» ضمن فصل‌هایی از قبیل زبان و ساختارها، روایت و تاریخ، تاریخ فکری جدید، متن و زمینه، و با استفاده از نظریات فیلسوفان، زبان‌شناسان، و مردم‌شناسانی نظیر کالینگ‌وود، سوسور، لوی اشتراوس، لاوجوی، گادامر و دریدا کاربست راهگشای این نظریات را برای مطالعه و فهم متون دوران پیشامدرن به ویژه متون تاریخی و الهیاتی مسیحی نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها