کد خبر: 277665
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۲:۵۶:۲۴
| |

رکوردزنی فروش کتاب‌های خودیاری در انگلیس

مردم انگلیس برای مقابله با تنش‌های عصبی و چیره شدن بر شرایط نامطمئن، به خرید کتاب‌های خودیاری روی آورده‌اند و فروش این کتاب‌ها در این کشور در سال گذشته به رکورد بی‌سابقه‌ای دست یافته است.

رکوردزنی فروش کتاب‌های خودیاری در انگلیس
کد خبر: 277665
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۲:۵۶:۲۴

اعتمادآنلاین| سه میلیون نسخه کتاب‌های خودیاری در سال گذشته درانگلیس به فروش رفت که افزایش 20 درصدی در فروش این کتاب‌ها را نشان می‌دهد.


«پل سوئیتمن» مالک یک کتابفروشی در انگلیس گفت که در طول 25 سال گذشته، تا این حد شاهد نیاز مردم به مطالعه کتاب‌های الهام‌بخش نبوده‌ام.


وی شرایط سیاسی داخلی و خارجی انگلیس را علت اصلی روی آوردن مردم این کشور به این کتاب‌ها دانست.


وی گفت که کتاب‌های خودیاری و الهام‌بخش که زمانی مورد تمسخر قرار می‌گرفت، اکنون مایه مباهات است و مطالعه آن به اندازه مطالعه یک رمان، خوب و مفید برشمرده می‌شود.


افزایش فروش کتاب‌های خودیاری، نشان می‌دهد که خودسازی و روانشناسی عمومی، یکی از موضوعات به سرعت در حال رشد در دنیای نشر است.


به گفته «سوزی ریدینگ» یک نویسنده و روان‌شناس، ظرف 10 سال گذشته یا بیشتر، سطح علاقمندی مردم از مراجعه به روانشناسانی که صرفا در زمینه بیماری‌های روانی مطالعه می‌کنند، به مطالعه موضوعاتی که میزان ارزشمندی حیات را افزایش می‌دهد، تغییر کرده است.


وی افزود: در عین حال، مردم از آگاهی بیشتری نسبت به موضوعات سلامت روانی و تندرستی برخوردارند، از اینرو این نوع کتاب‌ها می‌تواند به آنها کمک کند.


این روان‌شناس در عین حال یادآور شد: همواره فضا برای مراجعه به یک روان‌پزشک برای بهبود ضربه‌های روحی وجود دارد، اما خیلی خوب است که مردم می‌توانند با استفاده از کتاب، روی برخی مسائل کار کنند. این کتاب‌ها می‌تواند چشمان مردم را باز کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها