رئیس سازمان دامپزشکی:

مواد اولیه تولید داروهای دامی تامین است

علیرضا رفیعی‌پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد: مواد اولیه تولید دارو، واکسن و مواد بیولوژیک مورد نیاز دامپزشکی کشور تامین است.

مواد اولیه تولید داروهای دامی تامین است
کد خبر: 277678
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۳:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: واحدهای تولید داروهای دامی و صنایع وابسته علاوه بر تأمین مواد اولیه، ذخیره سازی محصولات برای 5 تا 7 ماه پیش رو را انجام دادند. مواد اولیه تولید داروهای دامی مهیاست.

علیرضا رفیعی پور همچنین به وضعیت مطلوب صادرات تولیدات خام دامی کشور اشاره کرد و افزود: به رغم اینکه برای تأمین گوشت قرمز ناگزیر از واردات 10 درصدی برای پاسخگویی به نیاز داخلی هستیم، اما از مجموع 14 میلیون تن تولید گوشت مرغ، گوشت سفید، تخم مرغ، عسل و آبزیان کشور، هم اکنون افزون بر 3 میلیون تن به منظور کمک به اقتصاد تولید و ارتقا معیشت فعالان این بخش‌ها، به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

وی کاهش 97 درصدی کانون‌های آنفولانزای فوق حاد پرندگان در سال 97 را یادآور شد و خاطرنشان کرد: هر چند در دو سال اخیر این بیماری خسارت زیادی به تولیدکنندگان طیور زده بود، اما با اقدامات و تمهیدات تخصصی هماهنگ، امسال آنفولانزای فوق حاد پرندگان در کشور کاملاً کنترل شده و غیر از کانون‌های محدود روستایی، موارد خاص قابل پیگیری و اقدامی مشاهده نشده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها