یک مقام آگاه در گمرک ایران:

خودروهای دپو شده در گمرک غرب تهران در مرحله ترخیص هستند

یک مقام آگاه در گمرک ایران اعلام کرد: بخشی از خودروی وارداتی در انبارهای گمرک غرب تهران با ابلاغ دستورالعمل‌های جدید ترخیص خودرو از سوی هیات وزیران و ارائه مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت بخشنامه های ابلاغی بانک مرکزی در حال ترخیص است و این روند همچنان ادامه دارد.

خودروهای دپو شده در گمرک غرب تهران در مرحله ترخیص هستند
کد خبر: 277699
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۳:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| یک مقام آگاه در گمرک ایران به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: همانگونه که به دفعات در خصوص موضوع دپوی کالاهای وارداتی به ویژه خودرو توضیح داده ایم، امکان ترخیص هیچ کالایی بدون اخذ مجوزهای قانونی و اسناد خرید از گمرکات وجود ندارد و ترخیص خودرو هم مشمول همین قوانین و مقررات است که پیشتر در این خصوص شفاف سازی و توضیح داده شده است.


وی افزود: انجام تشریفات گمرکی کالا پس از اظهار به گمرک و اخذ مجوزهای قانونی امکان پذیر است.


این مقام اگاه در رابطه با تعیین تکلیف خودروهای میلیاردی دپو شده در اماکن گمرکی گفت: حدود 360 دستگاه خودروی وارداتی در انبارهای گمرک غرب تهران موجود بود که بخشی از این خودروها با ابلاغ دستورالعمل‌های جدید ترخیص خودرو از سوی هیات وزیران و ارائه مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت با رعایت بخشنامه های ابلاغی بانک مرکزی در حال ترخیص است و این روند همچنان ادامه دارد.


این منبع آگاه گفت: اکنون گمرکات سراسر کشور برای انجام تشریفات گمرکی خودروهای موجود در اماکن گمرکی بر اساس بخشنامه 345 مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عمل می کنند که دستورالعمل مصوبه هیات وزیران در خصوص تعیین تکلیف خودروهای وارداتی و ضوابط ورود و ترخیص خودروها از گمرکات، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و بنادر است.


وی تصریح کرد: در مجموع بر اساس بخشنامه 374 مرکز واردات گمرک، ترخیص خودروهای وارد شده تا 16 دی برای ثبت سفارش های بانکی مجاز است و ترخیص خودروهای ثبت‌سفارش های بدون انتقال ارز قبض انبار تا تاریخ شانزدهم مردادماه امسال ملاک عمل گمرکات قرار گرفته است.


وی تاکید کرد: البته بخشنامه تاکیدی مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته گمرک ایران در خصوص خودروهای موضوع ثبت سفارش های غیرمجاز و غیرقانونی هم ملاک عمل گمرکات است و درباره تمام خودروهای متعلق به تعداد 39 شخص حقیقی و حقوقی؛ از ترخیص، مرجوع نمودن، تبدیل عنوان اظهار یا ابطال آن و تغییر مالک و دیگر مندرجات قبض انبار جلوگیری به عمل می‌آید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها