موسس «بلک‌واتر» جلسه محرمانه در برج ترامپ درباره ایران را تایید کرد

موسس شرکت امنیتی «بلک‌واتر» برای نخستین بار برگزاری دیداری با محوریت ایران میان او با پسر ارشد ترامپ و فرستاده امارات و عربستان سعودی، قبل از انتخابات سال 2016 آمریکا را تأیید کرد.

موسس «بلک‌واتر» جلسه محرمانه در برج ترامپ درباره ایران را تایید کرد
کد خبر: 277743
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۵:۲۲:۱۶

اعتمادآنلاین| «اریک پرینس»، موسس شرکت بدنام «بلک‌واتر» برای اولین بار دیدار با «دونالد ترامپ جونیور»، پسر ارشد ترامپ و فرستاده عربستان سعودی و امارات در «برج ترامپ» قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 آمریکا را تأیید کرد.

پرینس در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره، در پاسخ به سوالی در این باره گفت حاضران در آن جلسه برای رایزنی درباره سیاست‌ها در قبال ایران هم گرد هم آمده بودند. او گفت: «برای صحبت کردن درباره سیاست‌ها در قبال ایران آنجا جمع شده بودیم.»

رسانه‌های آمریکا پیش از این گزارش داده بودند پرینس ترتیب برگزاری این دیدار را در آگوست سال 2016 میان پسر ارشد ترامپ با «جورج نادر»، تاجر لبنانی-آمریکایی داد.

نادر که سال‌هاست در امارات زندگی می‌کند و در تمام این سال‌ها به عنوان مشاور «محمد بن زاید» ولی‌عهد ابوظبی فعالیت کرده در نشست برج ترامپ و در نشست محرمانه دیگری که در جزیره سیشیل با حضور یک تاجر روس و یکی از مشاوران ترامپ برگزار شده بود، خود را به عنوان فرستاده امارات و عربستان معرفی کرده و اعتماد طرف آمریکایی را جلب کرده بود.

اریک پرینس که برادر وزیر آموزش و پرورش فعلی آمریکا است در یک جلسه استماع که یک سال قبل در کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد از ارائه اطلاعات درباره نشست برج ترامپ خودداری کرد.

اعتراف جدید اریک پرینس واکنش‌های گسترده‌ای به ویژه در میان نماینده‌های کنگره داشته است. شماری از قانونگذاران آمریکایی پرینس را به دروغگویی به کنگره و کتمان حقیقت متهم کرده‌اند.

هیچ‌یک از حاضران در جلسه برج ترامپ تا کنون درباره این نشست سخنی سر زبان نیاورده است. اعتراف پرینس درباره اینکه ایران محوریت این جلسه بوده هم موضوعی تازه است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها