کد خبر: 277749
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۵:۲۷:۲۷
| |

نماینده مجلس:

دغدغه‌های شغلی معلمان باید کم شود

یک عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در همه جای دنیا دغدغه های شغلی معلمان را به حداقل می رسانند تا آنها تمرکز صرف شان بر آموزش و تربیت باشد، اما متاسفانه در کشور معلمان هم دغدغه حقوق، هم دغدغه امنیت شغلی و هم دغدغه بازنشستگی خود را دارند.

دغدغه‌های شغلی معلمان باید کم شود
کد خبر: 277749
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۵:۲۷:۲۷

اعتمادآنلاین| ‌ ناهید تاج الدین با اشاره به اعتراض معلمان طی روزهای گذشته، اظهار کرد: رضایت شغلی معلمان اثر مستقیمی بر روند تربیتی و آموزشی جامعه می گذارد و بسیار سرنوشت ساز است، بنابراین نباید از کنار آن بی تفاوت عبور کنیم.

تاج الدین افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی امروز ناشی از آسیب‌های نظام تربیتی است و معلمان و البته رضایت شغلی آنها جایگاه بسیار مهمی در نظام تربیتی دارند.

وی ادامه داد: در همه جای دنیا دغدغه های شغلی معلمان را به حداقل می رسانند تا آنها تمرکز صرف شان بر آموزش و تربیت باشد، اما متاسفانه در کشور معلمان هم دغدغه حقوق، هم دغدغه امنیت شغلی و هم دغدغه بازنشستگی خود را دارند و هر سه طیف معلمان، حق التدریسی ها و معلمان بازنشسته همیشه معترض بوده اند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید برای 13.5 میلیون دانش آموز و یک میلیون معلم و از همه مهم‌تر سرمایه انسانی ارزش بیشتری قائل شویم و مواردی چون همسان سازی حقوق آموزگاران و معلمان بازنشسته، داشتن بیمه کارآمد و فراگیر، ایمن‌سازی مدارس، آموزش رایگان و اجرای اصل 30 قانون اساسی، توقف پولی‌سازی مدارس و افزایش سهم آموزش در بودجه سال 98 را که از مطالبات معلمان است جدی تر دنبال کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها