کد خبر: 277773
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۶:۵۰:۰۰
| |

انتخابات عجیب در کره شمالی

مردم کره شمالی برای دومین‌بار در طول دوره رهبری «کیم جونگ اون» رهبر این کشور پای صندوق‌های رأی می‌روند، انتخاباتی که به شکل قابل توجهی با انتخاباتی که در بقیه کشورهای جهان برگزار می‌شود تفاوت دارد.

انتخابات عجیب در کره شمالی
کد خبر: 277773
|
۱۳۹۷/۱۲/۱۹ ۱۶:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بی تردید باید گفت کره شمالی شاهد برگزاری عجیب‌ترین انتخابات جهان است.

به گزارش اعتمادآنلاین، مردم کره شمالی برای دومین بار در طول دوره رهبری «کیم جونگ اون» رهبر این کشور پای صندوق‌های رأی می‌روند، انتخاباتی که به شکل قابل توجهی با انتخابات بقیه کشورهای جهان تفاوت دارد.

یکی از این تفاوت‌ها اجباری بودن شرکت در این انتخابات برای تمامی افراد بالای 17 سال است. هیچ تفاوتی در برنامه نامزدها وجود ندارد، خبری از مخالفان اصلا نیست و اکثرا نسبت مشارکت در انتخابات رقمی نزدیک به 100 درصد است.

همچنین حضور در ساعات اولیه بیانگر میزان وفاداری فرد به حزب و کشور است، امری که به معنای تشکیل صف‌های طولانی در حوزه‌های رأی‌گیری است. زمانی که نوبت به رای دادن فرد می‌رسد یک برگ به او می‌دهند که یک نام روی آن نوشته شده است و او فقط باید آن را در یک صندوق کاملا شفاف بیاندازد.

مسئولان کره شمالی صندوق دیگری را هم برای کسانی که نمی‌خواهند به شکل علنی رای بدهند دور از انظار عموم اختصاص داده‌اند اما هیچ فردی جرات رفتن به سوی این صندوق را ندارد چون به هر شکل چنین اقدامی می‌تواند برای مسئولین امنیتی کشور امری شبه‌برانگیز تلقی شود.

بعد از آن فرد رأی‌دهنده باید به جمع دیگر افرادی که در بیرون مراکز رأی‌گیری مشغول پایکوبی هستند بپیوندد و از این اقدام خود ابراز خوشحالی کند.

دولت کره شمالی از این انتخابات اجباری به عنوان نوعی سرشماری استفاده می‌کند تا مشخص شود چند نفر طی این مدت موفق به فرار از کشور شده‌اند. در پایان باید گفت افرادی که از طریق این انتخابات وارد مجلس خلق می‌شوند، هیچ اختیاراتی نخواهند داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها