کد خبر: 277841
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۰۹:۰۵:۰۰
| |

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه در مجلس:

مناسبات هیچ کشوری در منطقه به اندازه ایران و عراق به یکدیگر نزدیک نیست

رییس کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس گفت: مسائل مربوط به داعش نشان داد که مناسبات و مؤلفه‌های هیچ دو کشوری در منطقه به اندازه ایران و عراق به یکدیگر نزدیک نیست. لذا انتظار می‌رود که در سفر رئیس جمهور به عراق این مولفه‌ها تقویت شود.

مناسبات هیچ کشوری در منطقه به اندازه ایران و عراق به یکدیگر نزدیک نیست
کد خبر: 277841
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۰۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه با اشاره به سفر رئیس جمهور به عراق گفت: ما انتظار داشتیم که رئیس جمهور زودتر از این به عراق سفر کند لذا از این سفر استقبال می‌کنیم چون مهمترین راه برای شناخت و افزایش فصل مناسبات سفر به کشورها است. براساس آمارهای موجود به خصوص در بعد اقتصادی مناسبات ما با کشورهای خارجی به اندازه مناسباتمان با عراق در طول یک سال گذشته نبوده است. قبل از آن موضوع داعش مطرح بود که با خروج داعش زمینه برای گسترش مناسبات فراهم تر شد.

وی افزود: البته یک سری مسائل بین دو کشور وجود دارد که دو طرف موفق شدند موانع بر سر مناسبات راهبردی طرفین رفع شود. مسائل مربوط به داعش نشان داد که مناسبات و مؤلفه‌های هیچ دو کشوری به اندازه ایران و عراق به یکدیگر نزدیک نیست این مناسبات و مؤلفه‌ها در حوزه‌های اقتصادی و زیرساختی باید تعریف شود که انتظار می‌رود در سفر رئیس جمهور به نتیجه رسیده و منجر به ساماندهی مبادلات مرزی بین دو کشور شود.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: مبادلات مرزی ایران و عراق به یک سری توافقات ترجیحی نیازمند است که باید زیرساختهای مشترک بین طرفین وضع شده و اختلافات در مرزها برطرف و یا به حداقل برسد. محدود کردن اختلافات باید به گونه‌ای باشد که زیرساختهای دو طرف به یکدیگر وصل شود. نمونه آن انتقال راه آهن ایران به بغداد در شلمچه و خسروی است. همچنین باید یک سری مرزهای بین دو کشور همچون مرز خسروی ساماندهی پیدا کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها