آغاز طرح مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی و مسئول برنامه مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی وزارت بهداشت، جزئیات طرح "بهداشت محیط در نوروز" را اعلام کرد.

آغاز طرح مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی
کد خبر: 277847
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۰۹:۲۲:۳۱

اعتمادآنلاین| ‌ سیدرضا غلامی درباره جزئیات برنامه نوروزی وزارت بهداشت برای بازرسی اماکن عمومی، رستوران‌ها و ... اظهار کرد: برنامه "مهندسی بهداشت محیط" در سلامت نوروزی از امروز (دوشنبه) 20 اسفند ماه با دستور مقام عالی وزارت بهداشت در سراسر کشور آغاز می‌شود و تا 20 فروردین ماه تا مدت یک ماه ادامه‌ دارد. امروز مانور نوروزی این طرح را با حضور سه دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران و شهید بهشتی آغاز می‌کنیم و این مانور به طور همزمان در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی در ادامه، افزود: در روزهای تعطیل نوروز حدود هزار تیم عملیاتی سیار در اختیار داریم که اماکن مختلف را مورد بازرسی قرار می‌دهند. همچنین در روزهای اداری 3هزار تیم بازرسی داریم که بالغ بر 6 هزار بازرس در این برنامه درگیر هستند و کلیه مراکز و اماکن تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، مراکز اقامتی، اماکن بین راهی، رستوران‌های بین راهی، پایانه‌های مسافربری، سرویس‌های بهداشتی درون و برون شهری و کلیه کمپین‌های مسافرتی جمعیت هلال احمر و غیره را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

غلامی با بیان این که مردم می‌توانند تخلفات بهداشتی را به سامانه "190" اطلاع دهند، افزود: برخورد با متخلفان بر اساس قانون صورت می‌گیرد. به این صورت که ابتدا به آنها اخطار داده شده و خاطیان نیز به مراجع قضایی معرفی خواهند شد. در مراکز و اماکنی که نیاز باشد، همزمان با اخطار، تعطیلی موقت نیز داده می‌شود و مرکز پلمب خواهد شد.

مسئول برنامه مهندسی بهداشت محیط در سلامت نوروزی در پایان صحبت‌های خود، همچنین اضافه کرد:ما با مراجع قضایی بازدیدهای مشترک داریم و بعضا قاضی کشیک هم همراه تیم حضور دارد که می‌تواند بلافاصله با دستور قضایی برخورد لازم را انجام دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها