کد خبر: 277883
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۰:۰۹:۰۰
| |

سجاد گنج‌زاده:

زندگی‌مان صرف ورزش شده، اما پاداش‌مان را نمی‌دهند

نماینده وزن مثبت 84 کیلوگرم تیم ملی کاراته گفت: تمام زندگی و وقت مان را صرف ورزش می‌کنیم که نتیجه‌های خوبی در مسابقات کسب کنیم اما متاسفانه آنهایی که وظیفه شان مدیریت و تامین خواسته‌های ورزشکاران است، ضعیف عمل می‌کنند.

زندگی‌مان صرف ورزش شده، اما پاداش‌مان را نمی‌دهند
کد خبر: 277883
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۰:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سجاد گنج‌زاه در پاسخ به این سؤال که سال 97 رو به پایان است، آیا از عملکرد خودتان در سال جاری راضی بودی یا خیر، گفت: در سال 97 حضور در مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیای، قهرمانی جهان، لیگ‌های جهانی و... حضور پیدا کردیم. نتایج خوبی را در سال جاری کسب کردم و از عملکردم راضی هستم. اولین مدال طلا را در لیگ جهانی موفق شدم در آلمان کسب کنم هر چند پیش از آن در ترکیه موفق به کسب مدال نشده بودم اما در لیگ جهانی آلمان با کمک اسپانسرهایم موفق به کسب خوشرنگ‌ترین مدال شدم. پس از آن در لیگ جهانی پاریس و امارات موفق به کسب دو مدال برنز شدم و در آخرین مرحله لیگ جهانی سری A اتریش به مدال نرسیدم.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: مسابقات قهرمانی آسیا در اردن برگزار شد و تیم ما خوشبختانه قهرمان شد.من هم نقش کوچکی در کمیته تیمی داشتم و وظیفه‌ای که سرمربی تیم ملی بر دوش من گذاشته بود را به نحو احسن انجام داده بودم. در تمام بازی‌ها پیروز از مسابقه بیرون آمدم. در بازی‌های آسیای نماینده وزن مثبت 84 کیلوگرم بودم. خدا را شکر همه آنها را شکست دادم و به طلای این المپیک آسیایی رسیدم. این مدال برایم بسیار با ارزش بود.

نماینده وزن مثبت 84 کیلوگرم تیم ملی کاراته در پاسخ به این سؤال که آیا از عملکرد خود در مسابقات جهانی اتریش راضی بودی یا خیر،‌گفت: برای چهارمین بار در مسابقات قهرمانی جهان حضور پیدا کردم. در هر 4 بار در بخش کمیته تیمی حضور داشتم. سه مدال طلا و یک برنز در این رقابت‌ها به دست آوردم. سه مرحله در بخش انفرادی حضور پیدا کردم که برای سومین بار به فینال مسابقات راه پیدا کردم. یک مدال طلا و دو نقره در بخش قهرمانی جهان در کارنامه‌ام ثبت شده است به همین دلیل خدا را شاکرم که مدال‌های خوبی را در این رویداد به دست آوردم. البته مطمئنم اگر در مسابقات قهرمانی جهان در بخش انفرادی هم طلا کسب می‌کردم و با آن مدال به تما م اهدافم می‌رسیدیم اما این اتفاق رخ نداد و در مجموع از عملکردم در سال 97 راضی هستم.

گنج‌زاده در پاسخ به این سوال که کاراته برای رسیدن به المپیک یک مسیر سختی در پیش دارد،‌به نظر شما برای رسیدن به مدال المپیک توکیو چه بستری را شما نیاز دارید، برای رسیدن به این رویداد بزرگ ما از مسابقات لیگ جهانی آلمان کارمان را شروع کردیم. من استارت کارم را با کسب مدال طلا زدم. بعد از آن لیگ جهانی شیلی، چین، امارات،‌پاریس و اتریش را پیش رو داشتیم. در تعدادی از این رقابت‌ها حضور پیدا کردیم و در تعدادی هم نتوانستیم شرکت کنیم. اما در مجموع از 7 مسابقه‌ای که پیش رو داشتم به دو مرحله از آن اعزام نشدیم و در یک مرحله هم مدال کسب نکردم اما خدا را شکر 4 مدال در این رقابت‌ها کسب کردم و حالا رنکینگ خوبی را در بین نفرات المپیکی دارم. در رنکینگ جهانی در وزن مثبت 84 کیلوگرم نفر دوم هستم و در رنکینگ المپیک جایگاه چهارم را کسب کردم. امیدوارم در مسابقات آینده مبارزات خوب و بهتری از خود به نمایش بگذارم تا بتوانم نتایج بهتری را کسب کنم. تلاش میکنم نفر اول رنکینگ باشم میدانم که سخت است، اما حتما انجامش می دهم.

وی در پاسخ به این سؤال که فاصله برگزاری مسابقات کاراته وان‌ها در سال 2019 خیلی کم است. آیا این موضوع برای شما سخت نیست؟ اینکه برخی مواقع نتایج تیم ملی در برخی اوزان بالا و پایین می‌شود، آیا به فرسایشی بودن مسابقات ارتباط دارد یا به مسائل دیگر،‌گفت: مسابقات پرفشار برگزار می‌شود و راه کسب سهمیه المپیک همین است. فکر می‌کنم این مهمترین مسیری است که ما می‌توانیم به المپیک برسیم. تیم ملی ما هم فکر می‌کنم پتانسیل دارد که از همین راه سهمیه المپیک را کسب کند. ما هم مثل کشورهای دیگر باید در تمام مسابقات شرکت کنیم و به همین دلیل باید باید از لحاظ جسمی روحی و روانی خود را آماده کنیم. خدا را شکر تا اینجای کار ما عالی رو به جلو حرکت کردیم. اینک تیم ملی مردان در سه رویداد اخیر در سال 2019 موفق به کسب عنوان قهرمانی در بخش مردان شده است، این یک افتخار بزرگ است.

نماینده وزن مثبت 84 کیلوگرم تیم ملی کاراته در پاسخ به این سؤال که برای رسیدن به المپیک چه بستری را شما نیاز دارید،‌ اظهار داشت: واقعیت این است که ما در کنار تیم ملی چند نیروی انسانی کم داریم، حداقل ما به دو نفر پزشک و ماساژور در تیم ملی نیاز داریم. به خاطر فشار مسابقات ما بعد از هر مبارزه نیاز به پزشک و ماساژور داریم اما این خلا در اعزام‌ها حس می‌شود. امیدوارم مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک این شرایط را حداقل برای ما مهیا کنند تا بتوانیم آن نتیجه ایده‌آل را برای کاراته کشورمان کسب کنیم.

گنج زاده در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما ورزشکارن تمام فکر و ذکرمان، تمام زندگی و وقت مان را صرف ورزش می‌کنیم که نتیجه‌های خوبی در مسابقات کسب کنیم. اول برای خودمان و بعد برای مردم عزیز کشورمان، تلاش ما این است که پرچم کشورمان را در مسابقات مختلف بالا ببریم. تلاش میکنیم تا در مسابقات مختلف شرکت کنیم تا با کسب مدال دل ملت ایران را شاد کنیم. متاسفانه آنهایی که وظیفه شان مدیریت و تامین خواسته‌های ورزشکاران است، ضعیف عمل می‌کنند. داورزنی واقعا باید به این فکر باشد که چرا بعد از گذشت این همه مدت از بازی های آسیایی هنوز نتوانسته‌اند پاداش های ما قهرمانان را پرداخت کنند. این نشان دهنده ضعف مدیریت است. امیدواریم که خیلی زود پاداش های ما پرداخت شود تا جان تازه‌ای در مسیر سخت المپیک بگیریم. با پرداخت پاداش بازی های آسیایی ما پرقدرت تر به راهمان ادامه میدهیم تا با کسب مدال در این رویداد بزرگ دل تمام ملت ایران را شاد کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها