کد خبر: 277953
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۲:۰۶:۴۹
| |

ستاره سینمای اسرائیل از حقوق اعراب دفاع کرد

یک ستاره سینمای رژیم صهیونیستی خواهان برابری حقوق اعراب و یهود در اراضی اشغالی شد.

ستاره سینمای اسرائیل از حقوق اعراب دفاع کرد
کد خبر: 277953
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۲:۰۶:۴۹

اعتمادآنلاین| «روتم سلا» ستاره سینمای این رژیم در واکنش به اظهاراتمیری رگیو، وزیر فرهنگ این رژیم گفت: میری رگیو برای گزارشگر شبکه 12 تلویزیون اسرائیل توضیح می‌دهد که مردم باید از انتخاب بنی گانتس خودداری کنند چراکه وی مجبور است دولتی با اعراب تشکیل دهد. این گزارشگر سکوت کرده بود. من نمی‌دانم چرا این سوال را نپرسید که مشکل اعراب چیست؟ آنها شهروندان عرب در سرزمین ما هستند.

بنی گانتس رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و یکی از رقبای قوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در انتخابات ماه آوریل است.

این ستاره سینما در صفحه اینستاگرامش نوشت: زمانی که عضوی از این دولت می‌گوید اسرائیل سرزمینی برای تمامی شهروندانش است این یعنی همگان حقوق مساوی دارند. اعراب هم انسان هستند.

در مقابل نتانیاهو در پاسخ به وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اسرائیل تنها متعلق به مردم یهود است. عزیزم روتم باید این جمله مهم را تصحیح کرد: اسرائیل سرزمینی برای تمامی شهروندانش نیست. بر اساس قوانین ما اسرائیل تنها متعلق به یهود است.

نتانیاهو در ادامه نوشت: ما مشکلی با شهروندان عرب ساکن اسرائیل نداریم. آن‌ها هم همان حقوقی را دارند که بقیه از آن برخوردار هستند. دولت لیکود در بخش عرب‌نشین بیش از هر دولت دیگری سرمایه‌گذاری کرده است.

کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ژوئیه گذشته قانونی را تصویب کرد که به موجب آن «اسرائیل متعلق به مردم یهود است و حق تعیین سرنوشت در این سرزمین تنها مختص به یهودیان است.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها