مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی:

نرخ هر کیلو مرغ به 17 هزار تومان رسید

برومند چهار آیین مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 11 تا 11500 و مرغ آماده به طبخ در میدان بهمن 14900 و در خرده فروشی 16800 تا 17000 تومان است.

نرخ هر کیلو مرغ به 17 هزار تومان رسید
کد خبر: 277971
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۲:۵۷:۰۸

اعتمادآنلاین| برومند چهار آیین مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی، درباره آخرین تحولات بازار مرغ گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 11 تا 11 هزار و 500، مرغ آماده به طبخ میدان بهمن 14 هزار و 900 و خرده فروشی 16 هزار و 800 تا 17 هزار تومان است.

وی افزود: در روز‌های اخیر، قیمت گوشت مرغ به سبب نوسان قیمت گوشت قرمز، ازدیاد تقاضا، کاهش 30 درصدی جوجه ریزی، کمبود عرضه و نوسان نرخ نهاده‌های دامی با روند افزایشی در بازار روبه‌روست.

چهار آیین ادامه داد: با توجه به تعطیلی کشتارگاه در روز‌های ابتدای سال پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ به مرز 20 هزار تومان برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی میزان جوجه ریزی برای ایام پایانی سال را کمتر از 110 میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها و ترس از اجرای قیمت مصوب تنظیم بازار، بسیاری از مرغداران ریسک تولید را نپذیرفتند.

وی با انتقاد از نوسان نرخ نهاده‌های دامی در بازار گفت: با توجه به اختلاف نرخ نهاده‌های موجود در بازار با قیمت مصوب، پیش‌بینی می‌شود که روند افزایش قیمت مرغ در بازار ادامه یابد.

چهار آیین با اشاره به اینکه امکان عرضه مرغ با نرخ مصوب 11 هزار و 500 تومانی در بازار وجود ندارد، بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی براساس کنجاله سویا با نرخ 2 هزار و 400، ذرت یک هزار و 300 و جوجه 2 هزار و 400 تومان نرخ مصوب مرغ را 11 هزار و 500 تومان اعلام کرده است، در حالیکه نهاده‌های تولید با چنین نرخ‌هایی در اختیار مرغدار قرار نمی‌گیرد.

به گفته این مقام مسئول، تا زمانی که بازار نهاده‌های دامی مدیریت نشود، روند افزایش قیمت مرغ در بازار استمرار خواهد یافت.

وی در پایان با اشاره به اینکه مرغ‌ها گرسنه هستند، تصریح کرد: با توجه به آنکه ذخایر دان در بسیاری از واحد‌ها تمام شده و برخی دیگر روبه پایان است، اما متاسفانه از روز گذشته مرغداران نتوانستند حتی یک گرم ذرت و کنجاله سویا با هر قیمتی از بازار خریداری کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها