کد خبر: 278009
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۴:۱۰:۰۰
| |

الیاس حضرتی، قائم مقام حزب اعتمادملی:

عده‌ای از شدت فقر «له» شده‌اند/ ما همه با هم انقلاب کردیم و جنگیدیم/ مبارزه با هرگونه تبعیض شعار اصلی ماست/ اعتماد ملی باید پاسخگوی مردم باشد/ از هر خشونتی برائت می‌جوییم ولی از معترضان صنفی، سیاسی و حزبی دفاع می‌کنیم/ انتظار کمتری داریم که رقبایمان سر عق

قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه وقتی انقلاب کردیم صحبت از تبعیض نبود، اظهار کرد: اگر حق مردم ضایع شود آن را فریاد می‌زنیم و آنقدر می‌گوییم تا رسیدگی شود. آنجا که 10 ماه حقوق کارگران را نمی‌دهند ساکت نمی‌شویم. عده‌ای از شدت فقر له شده‌اند و عده‌ای خودروهای میلیاردی سوار می‌شوند، اما دولت در وضع مالیات بر ثروت دست دست می‌کند.

عده‌ای از شدت فقر «له» شده‌اند/ ما همه با هم انقلاب کردیم و جنگیدیم/ مبارزه با هرگونه تبعیض شعار اصلی ماست/ اعتماد ملی باید پاسخگوی مردم باشد/ از هر خشونتی برائت می‌جوییم ولی از معترضان صنفی، سیاسی و حزبی دفاع می‌کنیم/ انتظار کمتری داریم که رقبایمان سر عق
کد خبر: 278009
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۴:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس حضرتی در مراسم افتتاح دفتر جدید حزب اعتماد ملی استان گلستان که در گرگان برگزار شد، با تاکید بر اینکه اعتماد ملی دنبال این است که با تبعیض برخورد کند، گفت: یکی از مسایلی که دبیرکل حزب به تبعیت از امام و شهدا مرتب فریاد می‌زند و حزب هم باید برایش برنامه داشته باشد، مبارزه با تبعیض است. باید با تبعیض جنسیتی، قومیتی، اقتصادی و... مبارزه کنیم.

با چه ملاکی تبعیض قائل می‌شویم؟

او با بیان اینکه آیا این برازنده نظام است که عده‌ای بسیار بسیار فقیر و عده‌ای بسیار بسیار غنی باشند؟ افزود: برازنده نظام است که عده‌ای از شدت فقر له شده‌اند و عده‌ای خودروهای میلیاردی سوار می‌شوند؟ آیا تبعیض بین شیعه و سنی جزو اهداف نظام بود؟ ما همه با هم انقلاب کردیم و جنگیدیم. پدر شهید کُرد سنی پیش من آمد گفت من 6 شهید داده‌ام. اول فکر کردم در بمباران شهیده شده‌اند، اما فهمیدم همه در جبهه جنگیده بودند. 6 فرزند یک ایرانی کُرد اهل سنت در جنگ شهیده شده‌اند. حالا ما با چه ملاکی تبعیض قائل می‌شویم؟

قرار بر این نبود

قائم مقام حزب اعتماد ملی با تاکید بر اینکه مبارزه با هرگونه تبعیض جزو شعارهای اصلی ما است، گفت: در ادامه رفع تبعیض، برای دستیابی به عدالت تلاش می‌کنیم. علی(ع) شهید نشد جز برای عدالت. ما جمهوری اسلامی را در تصویر، نماد عدالت دیدیم. قرار ما بر این نبود که برخی از قضات طوری رفتار کنند که آبرو و حیثیتی برای جمهوری اسلامی نگذارند. قرارمان نبود یک روزنامه هر چه خواست بگوید و یک روزنامه برای یک کلمه شبانه توقیف شود. قرار ما این نبود که یک رئیس‌جمهور سابق با آن اقدامات هر کار دلش خواست بکند و هر جا خواست برود و سخنرانی کند و آن یکی را در خانه محصور کنند. ما چنین قراری نداشتیم. ما دنبال عدالتیم.

در انقلاب اسلامی صحبت از تبعیض نبود

او ادامه داد: اگر مسلمانیم و اگر انقلاب کردیم چیزی جز عدالت از انقلاب اسلامی نشنیدیم. صحبت از تبعیض نبود. ما دنبال این هستیم که حرف مردم را بگوییم. اعتماد ملی باید پاسخگوی مردم باشد.


حضرتی با تاکید بر اینکه ما در صف مقدم دفاع از کشور و نظام و انقلاب هستیم، اظهار کرد: اما اگر حق مردم ضایع شود آن را فریاد می‌زنیم و آنقدر می‌گوییم تا رسیدگی شود. آنجا که 10 ماه حقوق کارگران را نمی‌دهند ساکت نمی‌شویم. اگر قرار باشد روزه سکوت بگیریم به چه دردی می‌خوریم؟ باید ملجاء و پناهگاه مظلومان باشیم. اگر چنین باشد هزاران نفر عضو حزب می‌شوند. اگر مردم بدانند حزبی درست و منطقی حرف می‌زند و حقوق مردم را پیگیری می‌کند، پشت ما می‌آیند.


قائم مقام حزب اعتماد ملی یادآور شد: در کلام امام و رهبری و اهداف انقلاب بارها تاکید شده که جایی که مدیران و مردم منافعشان در تضاد است سمت مردم برویم. اعتماد ملی حزب انتخاباتی یا حزب نیمه‌فعال نیست. اعتماد ملی یک حزب فعال و فراگیر است و افرادی با آرمان مشخص در یک خانواده منسجم گرد هم آمده‌اند و باید این خانواده‌ را بزرگتر کنیم.

خط ما از خشونت و براندازی جداست

قائم مقام حزب اعتماد ملی در جمع دبیران احزاب استان گلستان نیز با اشاره به اینکه سال 88 برخی بهانه پیدا کردند تا از فرصت به دست آمده استفاده کنند و شخصیت‌های موثر اصلاح‌طلب را حذف و نابود کنند، گفت: با بهانه‌ای که دستشان آمده بود و فرصتی که پیدا کرده بودند قصد از بین بردن جریان اصلاحات را داشتند و فصل نابودی شروع شد اما سال 92 فرصتی شکل گرفت که با ورود نصفه و نیمه به انتخابات، اعلام کنیم با همه فشارها که خواستید ما را نابود کنید ما زنده‌ایم.


حضرتی تاکید کرد: ما از هر حرکتی که در داخل متکی به دخالت خارجی باشد و از هرگونه حرکت خشونت‌طلبانه برائت می‌جوییم و خط ما با خط کسانی که دنبال براندازی و اقدامات تند و خشن هستند متفاوت است اما از معترضان صنفی و سیاسی و حزبی و... دفاع می‌کنیم.

دولت برای وضع مالیات بر ثروت دست دست می‌کند

او با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور، گفت: دولت باید سهمیه‌بندی و کوپنی کردن نیازهای ضروری مردم را یک سال پیش اجرایی می‌کرد. دولت برای ساماندهی و مدیریت مصرف سوخت، وضع مالیات بر ثروت و وضع سیاست‌های جامع حوزه گردشگری و رهایی از اقتصاد وابسته به نفت هنوز دست دست می‌کند و برنامه ندارد.


وی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان همواره مسئولانه برخورد کرده‌اند، افزود: اصلاح‌طلبان از زندان درباره مسایل مختلف بیانیه دلسوزانه می‌دهند، درباره انتخابات بیانیه می‌دهند و می‌گویند نباید صندوق رای را ترک کرد. کسی که در زندان است و به دلیل اعتصاب غذا به بهداری زندان منتقل شده نامه می‌دهد و از سیاست‌های ترامپ و کسانی که حامی او هستند اعلام انزجار می‌کند. در اعتصاب غذا برای گرفتن حقش و در حال مرگ در زندان می‌گوید زندان‌های ایران را به بهشت ترامپ ترجیح می‌دهد. در کجا مخالف اینقدر نجیب می‌شود دید؟


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما انتظار کمتری داریم که رقبایمان سر عقل بیایند، اما اصلاح‌طلبان که همواره برخورد مسئولانه داشته‌اند باید برای اداره کشور و درآمدن از بلبشو برنامه داشته باشند. انتخابات قسمت کوچکی از کارهای مااست. مجلس در همراهی با دولت لوایح چهارگانه مربوط به مبارزه با تروریسم و پولشویی را تصویب کرد و اکنون تعلل مجمع تشخیص مصلحت نظام در تصمیم‌گیری و تصویب آنها به صلاح نیست. تصویب این لوایح هر گونه بهانه جویی را از دشمن می گیرد.


قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به اثرهای مهم تصویب لوایح چهارگانه در حوزه خارجی و داخلی از نمایندگان مجمع خواست در مورد تصویب این لایحه‌ها اقدام فوری‌تری به عمل آورند. تصویب لوایح اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم، اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، پیوستن ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌ یافته (پالرمو) و کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم فرصت سوءاستفاده و بهانه‌گیری را از دشمن می‌گیرد.

الیاس حضرتی در اعتماد ملی گلستان

اعتمادملی برای 98 و 1400 برنامه دارد


در ادامه این نشست اعضای حزب اعتماد ملی و دبیران برخی احزاب اصلاح‌طلب به بیان نقطه‌نظرات خود در رابطه با مسایل استان و موضوعات روز کشور پرداختند.


اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی نیز در جمع اعضای حزب اعتماد ملی منطقه گلستان به روند فعالتر شدن حزب در 6 ماه اخیر پرداخت. او تاکید کرد: سرکشی‌ها به استان‌ها شروع شده و دبیران حزب در مناطق باید نسبت به جذب نیرو و ساماندهی همه کمیته‌ها و دفاتر و شاخه‌های حزب اقدام کنند.


او با اشاره به پیش رو بودن انتخابات مجلس طی یک سال آینده، گفت: اعتماد ملی هم برای انتخابات 98 و هم انتخابات 1400 برنامه دارد. ما نباید از ترس مرگ خودکشی کنیم. مردم ناراضی هستند و از طرفی احتمال ردصلاحیت اصلاح‌طلبان ازسوی شورای نگهبان را داریم اما نمی‌توانیم نسبت به انتخابات منفعل باشیم.


گرامی‌مقدم به لایحه جامع انتخابات اشاره کرد و گفت: با تصویب نهایی قوانین مربوط به انتخابات که قانونی مترقی است، انتخابات حزبی می‌شود و دیگر احزاب در قبال عملکرد کاندیدایشان مسئول می‌شوند و افراد هم نمی‌توانند رفع مسئولیت کنند. دیگر شاهد این نخواهیم بود که احمدی‌نژاد بگوید من وابسته به جریان اصولگرا نیستم یا آقای واعظی نمی‌تواند بگوید روحانی را اصلاح‌طلبان رئیس‌جمهور نکردند.


ورود تخصصی و تحلیلی اعتماد ملی به مسائل مختلف

سخنگوی حزب اعتماد ملی ادامه داد: اعتماد ملی در ماه‌های اخیر در حوزه‌های مختلف به‌طور تخصصی و جزئی ورود کرده و از کلی‌گویی پرهیز کرده است. ما در حوادث دی ماه سال گذشته بیانیه تحلیلی ارائه کردیم و به ریشه‌یابی مسئله پرداختیم. این حوادث نیاز به تحلیل و بررسی دارند. مردم انتقاد و نگرانی دارند و اعتماد ملی باید برای همه مسایل برنامه داشته باشد. در سالگرد انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای تحلیلی به بررسی مشکلات و موانع ساختاری توسعه کشور پرداختیم و راهکار ارائه دادیم. در مورد استقلال وکلا تنها حزبی بودیم که به‌طور تخصصی ورود کردیم و... . حزب اعتماد ملی برای انتخابات برنامه دارد اما همانطور که گفته شد، انتخابات تنها بخشی از کار حزب است.

منبع: سایت حزب اعتماد ملی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها