الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

مشکل مردم اقتصادی است و تصمیم‌گیری در این خصوص بسیار سخت است/ ارز 4200 تومانی خیرخواهانه بود اما متاسفانه منشا بسیاری از پرونده‌های فساد شد/ مردم دیگر تحمل گران شدن حامل‌های انرژی را ندارند/ مجلس در رأس امور است/ سایر قوا باید تصمیمات مجلس را اجرا کنند

الهیار ملکشاهی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس تاکید کرد: در بودجه 98 در نظر گرفتیم که 14 میلیارد دلار با نرخ 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی و ضروری تخصیص پیدا کند. بنابراین یکی از کارهای اصلی مجلس در سال 98 نظارت بر نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی است.

مشکل مردم اقتصادی است و تصمیم‌گیری در این خصوص بسیار سخت است/ ارز 4200 تومانی خیرخواهانه بود اما متاسفانه منشا بسیاری از پرونده‌های فساد شد/ مردم دیگر تحمل گران شدن حامل‌های انرژی را ندارند/ مجلس در رأس امور است/ سایر قوا باید تصمیمات مجلس را اجرا کنند
کد خبر: 278020
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۶ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الهیار ملکشاهی، نماینده کوهدشت و رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با بیان اینکه فراکسیون ولایی در سال 97 در جهت حل مشکلات معیشتی گام‌هایی را برداشت، گفت: جلسات فراکسیون ولایی در سال 97 به صورت منظم برگزار می‌شد و به طور متوسط هر هفته یک جلسه داشت و فراکسیون تلاش می‌کرد با توجه به مشکلات معیشتی مردم از نظر اقتصادی در جهت تنظیم طرح‌هایی اقدام کند و کمک کند تا طرح‌ها و لوایحی که در جهت کمک به معیشت مردم است، در مجلس رأی بیاورد.

ارز 4200 تومانی خیرخواهانه بود اما منشا بسیاری از پرونده‌های فساد شد

او ادامه داد: افزایش 400 تومانی حقوق کارکنان هم اقدام فراکسیون ولایی بود و در صحن علنی مجلس هم سایر نمایندگان کمک کردند تا این پیشنهاد رأی بیاورد.

این نماینده مجلس در خصوص مهم‌ترین دستورالعمل مجلس در سال 98 گفت: مشکل مردم اقتصادی است و تصمیم‌گیری در این خصوص بسیار سخت است چرا که امکان دارد مصوبات و تصمیماتی که در مورد آن گرفته می‌شود نتیجه منفی داشته باشد.

ملکشاهی افزود: برخی از تصمیمات دولت برای حل مشکلات اقتصادی مردم و خیرخواهانه بوده، از جمله نحوه تامین کالاهای اساسی با ارز 4200 تومانی اما متاسفانه این موضوع منشاء بسیاری از پرونده های فساد شد.

نظارت بر نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی از کارهای اصلی مجلس در سال 98 است

ملکشاهی تاکید کرد: در بودجه 98 در نظر گرفتیم که 14 میلیارد دلار با نرخ 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی و ضروری تخصیص پیدا کند. بنابراین یکی از کارهای اصلی مجلس در سال 98 نظارت بر نحوه تخصیص ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی است.

او افزود: مجلس باید نظارت کند که تا جای ممکن هزینه‌های مردم از جمله حامل‌های انرژی افزایش پیدا نکند چرا که به واقع مردم توان و تحمل گران شدن حامل‌های انرژی را ندارند.

مجلس بر اساس قانون در راس امور است

او در خصوص اینکه آیا مجلس در راس امور است یا نه، گفت: مجلس بر اساس قانون در راس امور است چون سایر قوا باید تصمیمات مجلس را اجرا کنند.

او افزود: قوه قضاییه قوه مستقل و توانمندی است و اختیارات وسیعی دارد اما همان توان و اختیارش را مجلس تصویب می‌کند. دولت هم موظف به اجرای قوانین مجلس است. مجلس برای کشور ریل‌گذاری می‌کند اما در مورد اینکه آیا مجلس وظیفه در راس امور بودن خود را خوب انجام می‌دهد یا نه، شاید نیاز باشد که بیشتر تلاش کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها