کد خبر: 278062
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۵:۴۴:۲۳
| |

امکان ممنوعیت ویدئوچت در چین

شاید باورنکردنی به نظر برسد اما اصلا بعید نیست که به زودی ویدئوچت در چین ممنوع شود. این موضوعی است که اخیرا از سوی برخی مقامات مطرح شده و رنگ و بوی جدی دارد.

امکان ممنوعیت ویدئوچت در چین
کد خبر: 278062
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۵:۴۴:۲۳

اعتمادآنلاین| ویدئوچت در کشوری مانند چین با جمعیت بالای جوان‌ها، بسیار محبوب است؛ اما به نظر می‌رسد این محبوبیت از دید نهادهای دولتی چندان پسندیده نیست.

چین به طور جدی در مورد اینکه جریان‌های ویدیویی زنده بر نگرش ده‌ها میلیون جوان تاثیر می‌گذارد، فکر می‌کند و بنابراین مقامات ارشد چین پیشنهاد کرده‌اند که محدودیت‌های مربوط به استفاده کودکان از سرویس‌های ویدئویی چت تشدید شود.

فدراسیون جوانان چین، خیرا پیشنهاد خود را در جلسه پارلمانی در قالب طرحی یک ساله ارائه داد و از کشور خواست قوانین را برای حفاظت از کودکان و نوجوانان و البته جوانان تشدید کند. این پیشنهاد چند ماه پس از آن صورت گرفت که رسانه‌های رسمی چین برنامه‌های ویدئویی زنده را که به آموزش مادران کم‌سن و سال می‌پرداختند، حذف کرد.

مقامات چینی معتقدند که هشدارهای کلامی کافی نیست و فرمت ویدیوی زنده می‌تواند به راحتی انواع محتوای غیرقانونی را منتشر کند و جوانان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین به نظر می‌رسد تنها روش مطمئن از دید مقامات چینی، مسدود کردن درگاه‌های تماشای فیلم‌های آنلاین، چت ویدئویی و زنده است.

مدتی پیش نیز دولت چین بیانیه‌ای در خصوص مسدودسازی احتمالی بسیاری از ویدئوهای مرتبط با کودکان منتشر کرد. اما آیا واقعا چین همه گذرگاه‌های چت ویدئویی را مسدود می‌کند؟ این کار به نظر چندان امکان‌پذیر نمی‌رسد. بسیاری از فعالیت‌های تجاری چینی‌‌ها بر اساس گفتگوی آنلاین دوطرفه و چت‌های زنده تصویری شکل گرفته است.

ممنوعیت پیشنهادشده توسط سازمان جوانان از یک سو از دید دولت چین به طور بالقوه یک حرکت مثبت است اما از سوی دیگر، می‌تواند ضربه‌ای سنگین برای یک صنعت شکوفا باشد. طبق گزارش سازمان امنیت ملی کشور چین، 425 میلیون نفر یا بیش از نیمی از جمعیت اینترنت چین در ماه ژوئن گذشته، کاربران زنده بودند و افرادی که در دبیرستان و ابتدایی تحصیل می کنند، به ترتیب سهمی 18.3 و 6.4 درصدی دارند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها