کد خبر: 278099
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین در گفت‌‌وگو با دو نماینده مجلس «تحقیق و تفحص از قراردادهای ارزش افزوده صداوسیما» را بررسی می‌کند

عبدالکریم حسین‌زاده: به منظور شفاف‌سازی و پیشگیری از فساد در قراردادها اقدام به تحقیق و تفحص کردیم/ فاطمه حسینی: چرا صداوسیما انحصارا با یک شرکت خاص قرارداد بسته است؟

فاطمه حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق قوانین کشور صداوسیما وظیفه دارد که از «استارتاپ‌ها» حمایت کند و به آنها در حوزه تبلیغات و تسهیل در موضوعات مختلف کمک کند. بررسی‌هایی که صورت گرفت نشان داد که این حمایت انحصارا در اختیار یک شرکت خاص قرار گرفته است.

عبدالکریم حسین‌زاده: به منظور شفاف‌سازی و پیشگیری از فساد در قراردادها اقدام به تحقیق و تفحص کردیم/ فاطمه حسینی: چرا صداوسیما انحصارا با یک شرکت خاص قرارداد بسته است؟
کد خبر: 278099
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۰۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه (19 اسفندماه) تحقیق و تفحص از قراردادهای ارزش افزوده صداوسیما را کلید زدند. دوازده نفر از نمایندگان مجلس با اشاره به واگذاری قراردادهای صداوسیما در عرصه استارتاپ‌ها به یک شرکت خاص و ابهاماتی که در برخی از این قراردادها وجود دارد، خواستار دستور مجلس برای بررسی این موضوع شدند.

این نمایندگان با استناد به تبصره یک، بند 7، ماده 45 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی درخواست انجام این تحقیق و تفحص را ارائه کردند. بر همین اساس فاطمه حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره تحقیق و تفحص از قرارداد‌های ارزش افزوده صداوسیما و دلایل ارائه آن از طرف نمایندگان به « اعتمادآنلاین» گفت: «دلیل این درخواست مراجعه و تحقیق اصلی از شرکت‌های استارتاپی بوده است. مساله اصلی البته تحقیق و تفحص نیست بلکه ارجاء به تبصره یک بند 7 ماده 45 آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی است. این آیین نامه تصریح می‌کند که به درخواست ده نفر از نمایندگان مجلس یا یکی از اعضای کمیسیون بابت موضوعی که حائز اهمیت است گزارشی تهیه شود. بر همین اساس کمیسیون یا کمیسیون‌های مربوطه در این زمینه ورود می‌کنند و گزارش را در اختیار هیات رئیسه قرار می‌دهند تا سازوکار قانونی و طبیعی خود را طی کند.»

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: «طبق قوانین کشور، صدا و سیما وظیفه دارد که از «استارتاپ‌ها» حمایت کند و به آنها در حوزه تبلیغات و تسهیل در موضوعات مختلف کمک کند. بررسی‌هایی که صورت گرفت نشان داد این حمایت انحصارا در اختیار یک شرکت خاص قرار گرفته است. البته در درخواستی که تعدادی از نماینده‌ها امضا کردند اسمی از یک شرکت یا سازمان خاص برده نشد، منتها در حال بررسی شرکت مورد نظر هستیم.»

عضو فراکسیون جوانان مجلس درباره شرکت خاصی که از آن نام برده می‌شود، گفت: «سوال اصلی ما این است که چرا صداوسیما با این شرکت قرارداد بسته است و یک امتیاز انحصاری را برای آن شرکت در نظر گرفته است. این انحصار باعث شده که رقابت در این حوزه کم‌رنگ شود و رغبت و فضای مناسبی برای ادامه فعالیت وجود نداشته باشد.»

این عضو فراکسیون امید درباره مضرات انحصارگرایی این شرکت در قراردادهای صداوسیما بیان کرد: «متاسفانه انحصار مشکلاتی را به وجود آورده است که این شرایط برای فضای «استارتاپی» کشور شبیه به یک مانع عمل می‌کند.»

همچنین عبدالکریم حسین‌زاده، نایب رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با « اعتمادآنلاین » با تاکید بر این موضوع که باید جلسات تحقیق‌ و تفحص برگزار شود تا بتوان درباره جزییات موضوع صحبت کرد، گفت: «این تحقیق‌ و تفحص در حال حاضر به هیات‌رییسه مجلس تحویل داده شده و منتظر ارسال به کمیسیون مربوطه است.»


نماینده نقده و اشنویه در مجلس در ادامه درباره دلایل به جریان افتادن این تحقیق و تفحص تاکید کرد: «بعد از اخبار رسیده و شکایات متعدد ارجاعی به نمایندگان مجلس و همچنین مستندات و مدارک موجود و رویکردهای اعمال شده در اجرای این قراردادها و نوع عقد آنها، به منظور شفاف‌سازی و پیشگیری از رخ دادن فساد در قراردادها اقدام به تحقیق و تفحص کردیم.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها