عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا:

احمدی‌نژاد برای بازگشت به قدرت نیازمند تطهیر خطاهای خود است/ احمدی‌نژاد برای بازگشت به قدرت به زمین و آسمان می‌زند

عباس سلیمی‌نمین، فعال سیاسی اصولگرا اقدامات و اظهارات احمدی‌نژاد را تلاش‌های بی‌ثمری برای تطهیر خود به منظور بازگشت به قدرت عنوان کرد.

احمدی‌نژاد برای بازگشت به قدرت نیازمند تطهیر خطاهای خود است/ احمدی‌نژاد برای بازگشت به قدرت به زمین و آسمان می‌زند
کد خبر: 278100
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۰ ۱۹:۱۵:۵۵

اعتمادآنلاین| محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه‌ای با روزنامه شرق در پاسخ به سوالی مبنی بر ظهور پدیده‌هایی مانند بابک زنجانی و محمود خاوری در اقتصاد ایران ‌در هشت سال ریاست جمهوری وی، به دفاع از آنها پرداخته و گفته است: مگر این‌ها چه کرده بودند؟

رئیس دولت نهم و دهم در ادامه با بیان اینکه چرا بدون اینکه خاوری محکوم شود علیه او حرف می زنند، این سوال را مطرح کرده که "این فرد خودش تنها بود یا در سیستم پشتیبان داشت؟"

وی در بخش دیگری از مصاحبه به نداشتن اختیار رئیس جمهور اشاره کرده و گفته است: آن زمان رئیس‌جمهور اختیاری در زمینه عزل و نصب رئیس بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار نداشت، به منظور طرح صیانت از مخازن نفتی هم با تشکیل شورایی همه اختیارات رئیس‌جمهور درباره نفت به آن شورا سپرده شد؛ بعد از آن کشور تحریم شد و در فروش نفت اتفاقاتی افتاد، این چه ربطی به رئیس‌جمهور دارد؟"

محمود احمدی‌نژاد در حالی خود را از هرگونه خطایی مبری می داند که عده ای تلاش‌های وی را اقدامی برای تطهیر خود به منظور بازگشت به قدرت می‌دانند.

عباس سلیمی‌نمین درباره اظهارات اخیر احمدی نژاد و تلاش وی برای مبری دانستن خود از هرگونه خطا و اشتباه گفت: آقای احمدی نژاد مدتی است که بحث‌های تبلیغی و جناحی را در بالاترین سطوح خود پی گرفته که البته قابل درک است زیرا او برای بازگشت به قدرت نیازمند آن است که ضعف‌ها و ایرادات خود را تطهیر و به شکلی وانمود کند که شخص منصفی است.

وی با بیان اینکه احمدی نژاد شیوه عوام فریبانه‌ای را برای بازگشت به قدرت در پیش گرفته است، ادامه داد: احمدی نژاد همچنان خود را عدالت طلب ترین، سالم ترین و صدها ترین دیگر می داند بنابراین به طور طبیعی مسائل آقای خاوری و امثال او را در این چارچوب پیگیری می کند تا اذهان جامعه را بفریبد.

این فعال سیاسی اصولگرا یادآور شد: مدتی است آقای احمدی نژاد در ارتباط با تخلفات اطرافیانش که توسط قوه قضائیه پیگیری می‌شود به جای پذیرش درصدد تخریب قوه قضائیه برآمده و تلاش دارد که تخریب را تحت عنوان اصلاح‌گری وانمود کند اما اهل فکر مختصات تخریب و اصلاح گری را به خوبی درک می کنند. احمدی نژاد برای اینکه بتواند از پاسخگویی بگریزد درصدد تخریب و تضعیف قوه قضائیه برآمده تا با اطرافیان متخلف او برخورد نشود.

سلیمی نمین درباره انتقادات احمدی‌نژاد به اختیار نداشتن رئیس جمهور در دوران فعالیتش، گفت: همه کسانی که در سال های گذشته حرص بسیار زیادی برای دستیابی به قوه مجریه داشته و با تمام وجود در تلاش بودند تا به سکوی قوه مجریه دست پیدا کنند این ادعا را مطرح کردند که دولت اختیاری ندارد حال اینکه اگر دولت اختیاراتی ندارد پس به چه علت تا این اندازه برای بازگشت به قدرت تلاش می کنند؟

این فعالی سیاسی اصولگرا گفت: امروز آقای احمدی‌نژاد خود را به زمین و آسمان می زند که به قدرت بازگردد، دروغ های بزرگ می‌گوید و فریبکاری‌های عجیب و غریب می کند، همه این‌ها فقط برای این است که به قدرت بازگردد در غیر این صورت دلیلی نداشت که این همه تلاش کند.

وی ادامه داد: کاش احمدی نژاد تلاش منصفانه، عاقلانه و بر اساس منافع ملی انجام می‌داد، اما اینگونه نیست و آنچه که امروز احمدی‌نژاد انجام می‌دهد بر مبنای صداقت نبوده زیرا شاهدیم که ایشان متخلف‌ترین عناصر قوه قضائیه از جمله فرد پرمساله ای مانند قاضی مرتضوی را نه تنها به خدمت گرفت بلکه ارتقا مقام داد. وقتی فردی از چنین افراد مساله‌داری دفاع می کند از کدام عدالت طلبی و صداقت سخن به میان می آورد؟

این فعال سیاسی اصولگرا با تاکید بر اینکه احمدی نژاد برای عناصر مطلع هیچ ارزشی ندارد، تصریح کرد: تنها شاهدیم که بعضی نیروهای تندرو اصلاح طلب همچون آقای تاجزاده از او حمایت می کنند که البته دلیل آن هم این است که هدف گیری هر دو یکسان و در جهت تخریب ساختار با هدف دستیابی به اهداف سیاسی است. هیچ کدام در مسیر تقویت بنیان جامعه ما برای اینکه بتواند رو به جلو حرکت نمی کند.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها