شورای شهر تهران اعلام آمادگی کرد:

تعامل با دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتصاب رییس جدید قوه قضاییه، گفت: شورای اسلامی شهر تهران آماده است که با دستگاه قضایی تعامل کند.

تعامل با دستگاه قضایی برای مبارزه با فساد
کد خبر: 278174
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۰۹:۱۴:۵۹

اعتمادآنلاین| ‌ محسن هاشمی صبح امروز (سه‌شنبه)‌با اشاره به آغاز فعالیت حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی، به عنوان رییس قوه قضاییه، گفت‌: دستگاه قضایی با حدود 30 میلیون پرونده در جریان یکی از پر مشغله‌ترین نهادهای حکومتی است که برای کاهش تعداد پرونده‌هایش نیازمند اصلاح قوانین، عملکرد و رویه همه دستگاه‌های خدماتی و اجرایی است.

وی با اشاره به رابطه بین مدیریت شهری و دستگاه قضا، با بیان این که این موضوع یکی از موضوعات راهبردی است که می‌تواند در ارتقای خدمات رسانی و رضایت مردم نقش موثری را ایفا کند، در این رابطه خاطر نشان کرد: دیوان عدالت اداری به عنوان مرجع رسیدگی به شکایات شهروندان از تصمیمات مدیریت شهری و محاکم حقوقی دادگستری اختصاص داده شده است که قطعا می‌توان بخشی از معضلات و شکایات را با اصلا ح قوانین و مقررات کاهش داد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که سازمان بازرسی کل کشور بر عملکرد مدیریت شهری نظارت دارد، در این باره خاطر نشان کرد: همچنین دادگاه‌های کارکنان دولت و دادسرای نظامی نیز در حال رسیدگی به پرونده‌های مشهور و مهم شهرداری تهران هستند که امیدواریم با اطلاع رسانی شفاف ، قاطع و ... دستگاه قضایی در دوره جدید بتواند آسیب‌ها را به اعتماد عمومی که در سال‌های اخیر ایجاد شده است ،ترمیم کند.

وی افزود: شورای پنجم آمادگی خود را برای تعامل با دستگاه قضایی و رییس جدید قوه قضاییه در راستای بهبود خدمت رسانی، مبارزه با رانت و فساد و .... اعلام می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها