معاون وزیر کشور:

سند محرومیت زدایی استان‌ها تدوین می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: با دستور وزیر، سند محرومیت زدایی استانها در دست تدوین است که تاکنون سند چند استان نهایی شده است.

سند محرومیت زدایی استان‌ها تدوین می‌شود
کد خبر: 278194
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۰۹:۳۵:۳۵

اعتمادآنلاین| ‌ بابک دین پرست دوشنبه شب در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان های شیروان و فاروج اظهار داشت:
وی گفت: همچنین در هر استان یک شهرستان کمتر توسعه یافته تعیین و برای جبران عقب ماندگی آن برنامه ریزی ویژه می شود.

دین پرست با اشاره به تدوین سند محرومیت خراسان شمالی، گفت: در این راستا در این سفر مصوباتی به منظور برچیدن موانع سرمایه گذاری و حمایت از واحدهای تولیدی منطقه تدوین خواهد شد.


وی اظهار داشت: شهرستان مرزی راز و جرگلان نیز به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته این استان شناخته شده که با بررسی بیشتر، برای رفع موانع توسعه منطقه تصمیم گیری خواهد شد.

خراسان شمالی در محور توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب


معاون وزیر کشور افزود: استان خراسان شمالی اخیرا به عضویت شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور درآمده است.


بابک دین پرست گفت: هم اکنون 9 استان شامل چهار استان در شمال شرق و پنج استان در جنوب شرق عضو این شورا هستند.


وی گفت: یکی از بهترین مشوق ها برای سرمایه گذاری در این مناطق، کاهش نرخ سود تسهیلات پرداختی به آنهاست که معادل 50 درصد مصوبه شورای پول و اعتبار محاسبه می شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور با تاکید بر حمایت از سرمایه گذاران گفت: برای رفع موانع پیش روی سرمایه گذاران جدی هستیم و از هیچ اقدامی برای حمایت از صنایع و تولید کنندگان استان دریغ نخواهیم کرد.
وی با اشاره به شرایط خاص اقتصادی کشور گفت: اکنون هیچ موضوعی مهم تر از حفظ تولید و اشتغال و گسترش آن نیست و تمرکز نگاه دولت نیز بر همین قرار گرفته است.

انرژی گذاشتن دولت برای تنظیم بازار


معاون وزیر کشور همچنین بر ضرورت تنظیم بازار تاکید کرد و گفت: دولت برای تنظیم بازار شب عید زمان و انرژی بسیاری گذاشته تا مردم در شب عید و ماه های بعد از سال جدید، مشکلی در زمینه تامین کالاها و مایحتاج خود نداشته باشند.

از ایجاد بازارچه های مرزی اقتصادی حمایت می کنیم


دین پرست افزود: اگر استانی به این نتیجه برسد که به بازارچه مرزی نیاز دارد، و این طرح توجیه اقتصادی لازم را نیز داشته باشد، وزارت کشور حمایت خواهد کرد.


وی افزود: خراسان شمالی با توجه به داشتن مرز طولانی 301 کیلومتری با کشور ترکمنستان از داشتن بازارچه مرزی محروم است که این مطلب در نشست استانداران مرزی نیز مطرح شد.


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور به همراه استاندار خراسان شمالی دیروز از چند طرح واحد اقتصادی، دامپروری و تولیدی و صنعتی در شهرستان های شیروان و فاروج دیدن کرد.


شیروان در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها