کد خبر: 278203
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۰۹:۴۱:۰۰
| |

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد؛

سرایت گرانی و بی نظمی بازار به حوزه فعالیت‌های فرهنگی

علی اکبر کریمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه، دامنه گرانی‌های ماه‌های اخیر به حوزه‌هایی مثل فرهنگ و نشر کتاب نیز سرایت کرده، گفت: لازم است وزارت‌خانه‌های صنعت و سایر دستگاه‌های متولی برای جلوگیری از دامنه‌دار شدن این موضوعات اقدامات جدی انجام دهند.

سرایت گرانی و بی نظمی بازار به حوزه فعالیت‌های فرهنگی
کد خبر: 278203
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۰۹:۴۱:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اکبر کریمی با اشاره به دامنه دار شدن گرانیهای ایجاد شده در ماه‌های اخیر گفت: متاسفانه موج این گرانی‌ها تنها به حوزه موادغذایی و مصرفی محدود نمانده و به حوزه هایی مثل فرهنگ نیز سرایت کرده است.

وی با بیان اینکه، وزارت و فرهنگ و وزارت صنعت باید به این موضوع ورود جدی نظارتی داشته باشند، گفت: گرانیهای اخیر حیات فرهنگی جامعه را نیز با چالش رو به رو کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد، تورم افسار گسیخته در ماههای گذشته بازارهای مصرفی و معیشتی مردم را با چالش جدی مواجه کرده و متاسفانه هنوز راهکار قابل توجهی ارائه نشده است.

وی گفت: به نظر میرسد علاقه و انگیزه ای برای کنترل این گرانیها وجود ندارد و همین موضوع باعث شده دامنه تورم به سایر بازارها سرایت کند. در غیر این صورت گرانی ها باید تنها محدود به کالاهای مصرفی وارداتی میشد.

به گفته کریمی، گرانی ایجاد شده در بازار محصولات فرهنگی وضعیت معیشتی فعالان این حوزه را با چالش جدی رو به رو کرده و نهادهای متولی بایستی در این خصوص واکنش جدی نشان دهند.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها