گزارش اعتمادآنلاین از ششمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری

رییسی جانشین هاشمی‌شاهرودی شد/ جزایری بر کرسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تکیه زد/ تقدیر آیت‌الله جنتی از انتخاب رییسی

ششمین اجلاس رسمی مجلس پنجم خبرگان رهبری امروز در محل ساختمان این مجلس در تهران برگزار شد؛ اجلاسیه‌ای که این بار انتخاب جانشین آیت‌الله هاشمی شاهرودی در هیات رییسه را در دستور کار داشت و نهایتا ابراهیم رییسی، رییس قوه قضاییه با 42 رای بر کرسی نایب رییسی اول مجلس خبرگان رهبری تکیه زد.

رییسی جانشین هاشمی‌شاهرودی شد/ جزایری بر کرسی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تکیه زد/ تقدیر آیت‌الله جنتی از انتخاب رییسی
کد خبر: 278272
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۱۱:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ششمین اجلاس رسمی مجلس پنجم خبرگان رهبری امروز در محل ساختمان این مجلس در تهران برگزار شد؛ اجلاسیه‌ای که این بار انتخاب جانشین آیت‌الله هاشمی شاهرودی در هیات رییسه را در دستور کار داشت و نهایتا ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه با 42 رای بر کرسی نایب رییسی اول مجلس خبرگان رهبری در حالی تکیه زد که دیگر نامزدهای این انتخابات یعنی آیت‌الله آملی لاریجانی و آیت‌الله فاضل گلپایگانی نتوانستند بیشتر 29 و 5 رای کسب کنند.

سخنرانی آیت‌الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان رهبری و ستایش او از انتخاب رهبر انقلاب برای رییس جدید قوه قضاییه نیز یکی از دیگر از نکته‌های جلسه امروز بود؛ جلسه‌ای که در آن عکس‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی و آیت‌الله محمد مومن به یادشان کنار هیات رییسه خبرگان رهبری قرار گرفته بود و کرسی آیت‌الله فقید هاشمی رفسنجانی نیز- که مقابل هیات رییسه قرار داشت- به آیت‌الله محمدعلی موسوی جزایری نماینده خوزستان رسید. درخواست متفاوت آیت‌الله احمد خاتمی از آیت‌الله محمود محمدی عراقی نماینده کرمانشاه دیگر حاشیه مهم جلسه امروز بود؛ اینکه او تذکر خودش را وقتی مطرح کند که خبرنگاران در جلسه حضور ندارد.

انتخاب کمیته 5 نفره برای تنظیم و پیشنهاد بیانیه پایانی، سخنرانی وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان سخنران مدعو با موضوع مشکلات معیشتی، عوامل و راه حل‌ها، ادامه بررسی طرح‌های پیشنهادی و ساماندهی نطق‌های پیش از دستور و ادامه بررسی طرح‌های پیشنهادی اصلاح قانون انتخابات باقیمانده از اجلاس پنجم نیز دستورات این دوره از جلسات خبرگان رهبری است که آیت‌الله احمد خاتمی قرائت کرد.

آیت‌الله جنتی: با انتخاب رییسی باید دست رهبری را بوسید

آیت‌الله احمد جنتی رییس مجلس خبرگان نیز در نطق پیش از دستور جلسه امروز مجلس خبرگان ابتدا فقدان آیت‌الله هاشمی شاهرودی و آیت‌الله مومن را مصیبت جبران ناپذیر توصیف کرد و سپس بر این مساله تاکید کرد که باید در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید سر بر خاک بگذاریم و سجده شکر کنیم که این انقلاب را در طول تمام این سال‌ها از همه توطئه‌های دشمنان و کارشکنی آنان حفظ کرد.

او با بیان اینکه دشمنان برای ما مشکلات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ایجاد کردند و هرچه توانستند علیه این انقلاب انجام دادند، اما خدا این انقلاب را حفظ کرد، گفت: این انقلاب خدایی است و دشمنان انقلاب با خداوند طرف هستند و اوست که این انقلاب را حفظ کرده است. کسانی که از سنت‌های الهی آگاه نیستند نمی‌دانند که چرا مردمی که برای نان شب و گوشت آبگوشت‌شان معطل هستند در راهپیمایی روز بیست و دوم بهمن حضور می‌یابند و هر سال نیز میزان حضور آنان رو به رشد است.

او از اعطای نشان ذوالفقار به سردار قاسم سلمانی نیز تقدیر کرد و در ادامه موضوع حضور بشار اسد در ایران پیش کشید تا این موضوع را یک پیام مهم برای جهان توصیف کند؛ اینکه به زعم او، همه دنیا متحد شده بود تا بشار اسد نباشد، اما جمهوری اسلامی جلوی این کار را گرفت و در کنار مردم سوریه ایستاد و این افتخاری برای نظام ما است.

آیت‌الله جنتی همچنین شرایط اقتصادی کشور را مورد انتقاد قرار داد و چنین گفت که « برخی کارهایی می کنند که آدم بهت زده می‌شود و به نظر می رسد خدا این کشور را نگاه داشته است و من از عدم انعطاف آیت‌الله آملی لاریجانی در برابر خواست‌های افراد مختلف تشکر می‌کنم».

ستایش انتخاب رهبر انقلاب برای ریاست جدید قوه قضاییه نیز محور دیگر سخنان رییس مجلس خبرگان بود؛ جایی که او گفت باید دست رهبری را بوسید که برادر بسیار عزیز و گرامی ما آقای رئیسی را انتخاب کردند. الان همه دشمنان انقلاب از این انتصاب ناراحت هستند و هرجا دشمنان و منافقین ناراحت بودند بدانیم که کارمان درست بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها