کد خبر: 278276
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۱۱:۲۷:۰۰
| |

بازگشت آثار باستانی مسروقه به موزه‌های الجزایر

«عزالدین میهوبی» وزیر فرهنگ الجزایر اعلام کرد که پلیس به همه آثار باستانی که در جریان اعتراض‌های گسترده اخیر از قدیمی‌ترین موزه این کشور به سرقت رفته، دست یافته است.

بازگشت آثار باستانی مسروقه به موزه‌های الجزایر
کد خبر: 278276
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۱۱:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر فرهنگ الجزایر یادآور شد که اقلام مسروقه شامل تعدادی شمشیر و سلاح کمری است که قدمت آن به اوایل سده نوزدهم باز می‌گردد.


وزیر فرهنگ الجزایر همچنین گفت که بخشی از موزه ملی آثار باستانی و هنرهای اسلامی که به دست غارتگران به آتش کشیده شده، برای بازسازی، تعطیل شده است.


وی به چگونگی بازگرداندن اقلام مسروقه به موزه و احتمال بازداشت افرادی در این رابطه، اشاره‌ای نکرد.


براساس این گزارش، وزارت فرهنگ الجزایر، غارت این موزه را جنایت علیه میراثی تاریخی دانسته که دربرگیرنده برهه‌هایی مهم از تاریخ مردمی الجزایر است.


این موزه که در جریان اشغالگری فرانسوی‌ها در الجزایر از سال 1830 تا 1962 تاسیس شد، یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های آفریقاست که تاریخ وهنری با قدمت دو هزار و 500 ساله را یدک می کشد.


بخشی از این موزه در جریان اعتراض‌های اخیر الجزایر مورد دستبرد قرار گرفت، آثار هنری سرقت و بخش‌هایی به آتش کشیده شد، ضمن اینکه اسناد و مدارک موجود در موزه، از بین رفت.


الجزایر در روزهای اخیر صحنه ناآرامی و اعتراض به تصمیم «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس جمهوری این کشور برای نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری بود.


بوتفلیقه پس از این اعتراض‌ها، روز دوشنبه در بیانیه ای ضمن اعلام تاخیر در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از نامزدی خود برای شرکت در انتخابات انصراف داد.


انتخابات ریاست جمهوری الجزایر قرار بود 18 آوریل 2019 مطابق با 22 فروردین 1398 برگزار شود و بوتفلیقه برای پنجمین بار در این انتخابات نامزد شده بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها