محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان:

نماینده بیجار تذکر گرفت/ گزارش نطق سلحشوری به قوه قضاییه ارسال شد

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی پرونده سلحشوری نماینده تهران درباره‌ی نطق خود و تعیین تکلیف پرونده کریمی نماینده بیجار در پی درگیری با یکی از ماموران نیروی انتظامی در جلسه هیات نظارت خبر داد و گفت: با توجه به عذرخواهی آقای کریمی مامور راهور نیز از شکایت خود صرف نظر کرد اما هیات نظارت تذکرات لازم را به این نماینده داد.

نماینده بیجار تذکر گرفت/ گزارش نطق سلحشوری به قوه قضاییه ارسال شد
کد خبر: 278304
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۰۸:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان، گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره‌ پرونده‌ی آقای حمدالله‌ کریمی نماینده بیجار بعد از بررسی‌های متعدد و رفت و آمدهای نماینده شاکی و ناجا به جمع بندی رسیدد. هیات نظارت بر لزوم حفظ اقتدار پلیس تاکید کرد و از زحمات پلیس در همه‌ی مقاطع و در همه زمینه‌ها تشکر کرد. قطعاً نمایندگان مجلس نیز پشتیبان و قدردان پلیس هستند.

جمالی با بیان این که هیات نظارت اقدام کریمی را تایید نکرد گفت: آقای کریمی از مامور ناجا عذر خواهی و تاکید کرد که اگر دوباره به آن شرایط برگردد آن اقدام را انجام نمی‌دهد. پرسنل ناجا بدانند که نمایندگان مجلس همواره پشتیبان و قدردان آنها هستند. مامور راهبر در این جلسه تاکید کرد که به صورت داوطلبانه شکایت کردند و فشاری از سوی سازمان و فرمانده او نبوده و با توجه به عذرخواهی صورت گرفته از شکایت خود صرف نظر کرد؛ البته با این وجود هیات نظارت تذکرات لازم را به نماینده داد.

جمالی با اشاره به بررسی پرونده سلحشوری نماینده تهران گفت: خانم سلحشوری امروز برای ارائه دفاعیات خود در خصوص نطقشان در جلسه هیات حاضر شد و توضیح داد که نطقش طبق مواد 84 و 86 قانون اساسی بوده که در آن اجازه داده نماینده درباره‌ی همه مسایل کشور اظهار نظر کند. با توجه به ارائه این دفاعیات هیأت نظارت بعد از بررسی‌های لازم رای را صادر می‌کند و نظرش را به قوه قضائیه اعلام خواهد کرد.

وی با بیان این که پرونده شکایت آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی از قاضی‌پور نماینده ارومیه در هیات بررسی شد گفت: آقای قاضی پور صحبت‌هایی درباره‌ی ساخت و ساز مجلس داشته است که امروز در جلسه هیات توضیحات خود را ارائه داد. قرار شد هیات از مسئولان وقت امور مالی و مهندسی و بازرسی مجلس استعلامات لازم را گرفته و بررسی‌های خود را انجام دهد.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از نمایندگان برای بررسی شکایت یکی از قضات استانشان و مسئولان اداره پست آن استان در جلسه امروز هیات حاضر شد که بعد از توضیحات ارایه شده قرار شد، هیات جلسه‌ای با معاونت پارلمانی وزارت ارتباطات داشته باشد تا بعد از اخذ نظرات آنها اظهار نظر صورت گیرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها