کد خبر: 278330
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۱۲:۲۴:۰۰
| |

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان صنعتی ساختمان:

بلغارستان هاب تامین مواد اولیه ایران می‌شود

علاءالدین ختایی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان با بیان این‌که هم‌اکنون 12000 دستگاه ماشین‌آلات عمرانی در کشور داریم که از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی‌کنیم، گفت: بلغارستان هاب تامین مواد اولیه ایران می‌شود.

بلغارستان هاب تامین مواد اولیه ایران می‌شود
کد خبر: 278330
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۱۲:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| علاءالدین ختایی در نشست خبری با بیان این که هم اکنون از ظرفیت انبوه سازان مسکن در کشور به خوبی استفاده نمی شود، گفت: در حال حاضر حدود 12000 دستگاه انواع ماشین آلات عمرانی در کشور داریم که از آنها نیز به خوبی بهره برداری نمی شود.

وی با بیان این که یکی از راهکارهای استفاده از این ظرفیت‌ها تامین مالی از طریق تهاتر است، افزود: با بتوانیم از مکانیسم تهاتر ظرفیت بلااستفاده را فعال کنیم.

وی تاکید کرد: در بخش‌های عمرانی، صنعتی و انرژی ظرفت های بسیاری داریم که از آنها مغفول بوده‌ایم، در این شرایط با با توجه به تحریم ها با تهاتر به راحتی می توانیم بخش های اقتصادی کشور را فعال کنیم.

ختایی با اشاره به حضور در نمایشگاه بین المللی بلغارستان، گفت: با توجه به مذاکرات انجام شده و علاقه بلغارها، برنامه داریم که این کشور را به هاب ورود ایران به اروپا تبدیل کرده و مواد اولیه شرکت های داخلی را از طریق این کشور تامین کنیم، ضمن این‌که صادرات به اتحادیه اروپا نیز با مرکزیت همین کشور اجرایی خواهد شد.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و فناوران صنعتی ساختمان همچنین یادآور شد: با وزیر اقتصاد و معاونان وی جلساتی داشته ایم که قول مساعد حتی برای تغییر برخی آیین نامه های گمرکی را داده اند تا تولیدکنندگان بتوانند مسائل خود را از این مسیر حل کرده و مشکل تامین مواد اولیه حل شود.

کریستو پولنداکوف سفیر بلغارستان در ایران نیز در این نشست اظهار کرد: بر اساس مذاکرات انجام شده قرار شد که دو طرف امکانات موجود را بررسی کرده و موضوع تهاتر را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از پتانسیل های ایران به صورت 100 درصدی در راستای بهبود وضعیت اقتصادی دو کشور استفاده کنیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها