کد خبر: 278350
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۱۳:۰۸:۰۰
| |

معاون مدیر کل شرکت را آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد:

راه‌اندازی قطار گردشگری رایگان تبریز - جلفا

معاون مدیر کل شرکت را آهن جمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه روز گذشته قرارداد حمل و نقل از مبداء تبریز به سمت جلفا منعقد شد، گفت: حرکت این قطار به مدت 17 روز رایگان است و قابلیت حمل روزانه معال  1300 نفر مسافر را داراست.

راه‌اندازی قطار گردشگری رایگان تبریز - جلفا
کد خبر: 278350
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۱۳:۰۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ندایی معاون مدیر کل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در سی و هشتمین نشست ستاد ملی هماهنگی خدمات سفر که در سازمان میراث فرهنگی برگزار گردید با اشاره به اینکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران یک سازمان خدماتی است، گفت: با توجه به اینکه امسال ایام پیک نوروزی 22 روز است ستاد نوروزی راه‌آهن به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به مردم می باشد.

معاون مدیر کل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران همچنین اعلام کرد پیش فروش بیلط‌های نوروزی از نیمه بهمن ماه و از طریق 1800 مراکز مجاز آغاز شده است و پیش بینی شده است روزانه 235 راه قطار در شبکه حمل و نقل ریلی با ظرفیت معادل 2 میلیون و 10 هزار نفر تردد داشته باشند. که این ظرفیت نسبت به سال گذشته با توجه به اینکه برخی قطارهای بالای 35 سال نیز از رده خارج شده با این حال حدود 15 درصد رشد خواهد داشت.

ندایی با اعلام اینکه اخیرا برخی مناطق استان‌ها در سال جاری به شبکه حمل و نقل ریلی پیوسته‌اند، گفت: قطارهای ویژه‌ای در این مسیرها مانند قطار تهران به ارومیه، قطار کرمانشاه به مشهد و همچنین قطار پر سرعت تهران و همدان و.... برای نوروز 98 در نظر گرفته شده است.

وی با اعلام اینکه روز گذشته قرارداد حمل و نقل از مبداء تبریز به سمت جلفا منعقد شد، گفت: حرکت این قطار به مدت 17 روز رایگان است و قابلیت حمل روزانه معال 1300 نفر مسافر را داراست.

ندایی همچنین افزود: قطارهای گردشگری یک روزه‌ای نیز در مسیر تهران- سواد کوه و تهران- شیرگاه نیز در نظر گرفته ایم.

اوهمچنین از راه‌اندازی قطار گردشگری اراک به سمت لرستان در 29 اسفند خبر داد که در این رابطه مونسان معاون رییس جمهوری نیز تاکید کرد: مطلوب تر است آغاز حرکت این قطار از تهران به سمت لرستان انجامصورت گیرد.

معاون مدیر کل شرکت را آهن جمهوری اسلامی ایرانهمچنین در رابطه با بحث نظارتی گفت: حدود 2266 قطار از مبداء حرکت مورد نظارت و کنترل قرار خواهند گرفت همچنین نظارت‌های بهداشتی و ایمنی در تمامی مبادی مسافربری صورت می‌گیرد.

ندایی در پایان یادآور شد: سامانه صدای مسافر راه‌آهن به شماره 5149 به صورت 24 ساعت آماده شنیدن انتقادات و نظرات و همچنین پیشنهادات عزیز می باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها