محمدرضا عارف، نماینده تهران و رییس فراکسیون امید در مجلس:

انتظار ما از جامعه دانشجویی، نقد و ارایه راهکار است/ دانشجویان باید تحلیلی از وقایع جاری کشور داشته باشند

رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه دانشجویی باید تحلیل مناسبی از اتفاقات جاری کشور داشته باشد و شرایط زمانی را درک کند.

انتظار ما از جامعه دانشجویی، نقد و ارایه راهکار است/ دانشجویان باید تحلیلی از وقایع جاری کشور داشته باشند
کد خبر: 278374
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۱۴:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا عارف امروز در سومین نشست مطبوعاتی مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با فعالان نشریات دانشجویی با بیان اینکه جامعه دانشجویی ما 3200 نشریه منتشر می‌کند، اظهار کرد: جای خوشحالی دارد که با وجود همه مشکلات مربوط به حوزه نشر، این تعداد نشریه منتشر می شود.

وی همچنین بیان کرد: وظیفه اصلی دانشگاه آموزش و پژوهش است اما حضور در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز از دانشگاه انتظار می رود. دانشگاه چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی همواره نقش محوری داشته است. امام خمینی (ره) می‌فرماید دانشگاه کارخانه انسان سازی است؛ بنابراین نباید جوان در دانشگاه یک بعدی تربیت شود. جوان برای پذیرش مسئولیت در آینده کشور ساخته شود. در چهار دهه بعد پیروزی انقلاب اسلامی هرگاه دانشجو فرصت بیشتری برای عرض اندام داشت، ما نتایج بهتری گرفتیم.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به حساسیت، سختی و تاثیرگذاری کار نشریات دانشجویی خاطرنشان کرد: جامعه دانشجویی باید برای خود رسالتی قایل باشد و در ارتقای سطح جامعه در زمینه‌های مختلف سهیم باشد. باید چهار دهه گذشته تحلیل شده و جایگاه امروز در زمینه ارتقای فرهنگی تبیین شود. دانشجو باید توانمندی خود را ارتقا دهد.

وی افزود: انتظار از جامعه دانشجویی، نقد دقیق تصمیمات و ارایه راهکار برای برون رفت از مشکلات کشور است. جامعه دانشجویی باید تحلیلی از وقایع جاری کشور داشته باشد و شرایط زمانی را درک کند. ممکن است صحبتی الان مناسب باشد ولی چند روز دیگر بیان آن مناسب نباشد. من نمی گویم دانشجو محافظه کار باشد اما باید واقعیات و مشکلات کشور دیده شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها