از نشریه «پشت‌بام»‌ در خانه هنرمندان رونمایی می‌شود

روایت سقاخانه در «پشت‌بام»

نخستین نشریه تخصصی هنرهای تجسمی «پشت‌بام»، به سردبیری فرشید پارسی‌کیا، پنج‌شنبه 23 اسفند در پشت‌بام خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

روایت سقاخانه در «پشت‌بام»
کد خبر: 278410
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| نشریه‌ی تخصصی هنرهای تجسمی پشت‌بام با اهداف پژوهشی، تاریخ‌نگارانه و تحلیلی در باب افراد، جغرافیای فرهنگی و جریان‌های تاثیرگذار در حیطه‌ی هنرهای تجسمی ایران منتشر می‌شود. مخاطبین این نشریه را فرهنگ دوستان، هنرمندان، مجموعه داران، گالری داران و دانشجویان رشته هنرهای تجسمی تشکیل می‌دهند، و تلاش می‌کند مباحث تئوری و تاریخ نگارانه‌ی هنرهای تجسمی را دنبال کند.


شماره‌ی اول نشریه پشت‌بام به مهمترین اتفاق هنر مدرن ایران (جنبش سقاخانه) اختصاص دارد.


به گزارش اعتمادآنلاین ، گروه پژوهشی پشت‌بام بعد از پژوهش‌های مختلف به این نتیجه رسیده است که سقاخانه نه مکتب بوده و نه جریان بلکه جنبشی است متشکل از تعدادی هنرمند، با بازگشت به عناصر تصویری عامیانه و سنتی، که هر کدام به زبان خود کاربرد تصویری متفاوتی از این محتوا به وجود آورده‌اند.


این نشریه که مدیر مسئول،‌صاحب امتیاز و سردبیر آن فرشید پارسی‌کیا است، پنج‌شنبه 23 اسفند از ساعت 16 تا 19 در پشت‌بام خانه هنرمندان ایران رونمایی خواهد شد. یوریک کریم‌مسیحی،‌ حمید جانی‌پور،‌ زروان روحبخشان،‌ فرهنگ پارسی‌کیا، زهرا پاشایی،‌ فرانک احمدزاده، کیانوش معتقدی شورای سردبیری و زکیه شادلو معاون سردبیر این نشریه هستند. فرزین پارسی‌کیا نیز ویراستار و مهدی فاتحی، طراح نشان «پشت‌بام» هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها