سرخط مهم‌ترین خبرهای سیاسی/ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

درخواست حضرتی از رییسی برای رفع حصر و سرنوشت تولیت آستان قدس رضوی

ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه، چهره خبرساز رسانه‌های امروز کشور بود. رییسی نایب رییسی مجلس خبرگان را عهده‌‌‌‌‌دار شد و الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتمادملی در نامه‌ای به او خواستار برخی رویکردها و تصمیمات در قوه قضاییه شد.

درخواست حضرتی از رییسی برای رفع حصر و سرنوشت تولیت آستان قدس رضوی
کد خبر: 278442
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۱ ۱۹:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| فرشاد اعظمی: ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه ، چهره خبرساز رسانه‌های امروز کشور بود. رییسی نایب رییسی مجلس خبرگان را عهده‌‌‌‌‌دار شد و الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتمادملی در نامه‌ای به وی خواستار برخی رویکردها و تصمیمات در قوه قضاییه شد.

الیاس حضرتی قائم مقام حزب اعتماد ملی طی نامه‌ای خطاب به ابراهیم رییسی رییس قوه قضاییه ، دستگاه قضایی را ضامن اجرای کامل قانون در کشور برشمرد و دخالت و ورود دستگاه قضایی به عرصه سیاسی را یک تهدید دانست و خواستار انتقادپذیری هرچه بیشتر مقامات قضایی شد. رفع حصر از دیگر پیشنهادات حضرتی در این نامه بود.

اجلاسیه ششم مجلس خبرگان امروز در حالی برگزار شد که سیدابراهیم رییسی جانشین مرحوم هاشمی شاهرودی در هیات رییسه و نایب رییس اول خبرگان شد.

محمدجواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان از تذکر این هیات به حمدالله کریمی و جواد کریمی قدوسی خبر داد و گفته که «پرونده نطق پروانه سلحشوری به قوه قضاییه ارسال شده است».

سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفته که «گزینه‌هایی برای تولیت آستان قدس رضوی مطرح هستند که مقام معظم رهبری فرمودند در سفر نوروزی به مشهد، تولیت آستان را مشخص خواهند کرد».

محمدرضا عارف، رییس فراکسیون امید گفته که «در چهار دهه جمهوری اسلامی هرگاه دانشجو فرصت بیشتری برای عرض اندام داشت، ما نتایج بهتری گرفتیم».

داود دانش‌جعفری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام از ایرادات دوباره این نهاد به لایحه بودجه 98 خبر داد. این در حالی است که علی مطهری نایب رییس مجلس گفته طبق قانون مجمع تشخیص مصلحت نظام نمی‌تواند به مصوبه مجلس در این مورد ایراد بگیرد.

عباس جعفری دولت‌آبادی دادستانی تهران درباره پرونده پتروشیمی که اخیرا جنجال‌های زیادی در فضای مجازی به همراه داشته گفته که «اختلاسی در کار نیست و 6 میلیارد دلار یا یورو اختلاس، کذب است». او همچنین گفته خاوری غیابی محکوم شده ولی پلیس بین‌الملل باید همکاری کند و امیدوارم تحویلش به ایران عملی شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها