محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور

در چند ماه آینده تحولاتی در دادسراها خواهیم داشت/ در حوزه احقاق حقوق عامه ورود جدی داشته باشیم

محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور گفت: در چند ماه آینده تحولاتی در دادسراها خواهیم داشت و برای ضابطان نیز برنامه‌هایی داریم.

در چند ماه آینده تحولاتی در دادسراها خواهیم داشت/ در حوزه احقاق حقوق عامه ورود جدی داشته باشیم
کد خبر: 278536
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۰۹:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدجعفر منتظری در همایش فرماندهان، روسا و مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: با مدیریت جدید دستگاه قضایی بناست تحولات حساب شده و منطقی داشته باشیم و دادستانی کل از مدت‌ها قبل مطالعاتی را در خصوص تحول حوزه دادسراها آغاز کرده است که تقدیم قوه قضائیه خواهیم کرد.

وی به اهمیت موضوع دفاع از حقوق عامه و احیاء حقوق عامه اشاره کرد و گفت: چند سال است روی این موضوع متمرکز شده ایم و سال‌ها این امر مغفول مانده بود و از زمانی که موضوع احیای حقوق عامه را مطرح کردیم متوجه شدیم که در حوزه اجرا با مشکلاتی مواجه هستیم.

دادستان کل کشور افزود: بر همین اساس دستورالعملی نسبتا جامع در دوران رئیس پیشین قوه قضائیه تهیه شد و قطعا هنوز نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.

منتظری گفت: باید در حوزه احقاق حقوق عامه ورود جدی داشته باشیم و در این بخش بدون حمایت و همکاری دستگاه‌ها و نیروی انتظامی راه به جایی نخواهیم برد.

وی افزود: انتظارم از نیروی انتظامی این است که روز به روز بر دانش خود بیفزایند و باید هم قضات و هم کارکنان نیروی انتظامی با قوانین جدید آشنایی کامل پیدا کنند و به ویژه در حوزه کلانتری‌ها باید سطح دانش قضایی و حقوقی و کرامت بخشیدن به ارباب رجوع و متهمان ارتقا پیدا کند.

دادستان کل کشور گفت: امسال بخش عمده‌ای از کارت‌های ضابطین ناجا را صادر کرده ایم و امضای دادستان‌ها در ذیل این کارت هاست.

منتظری با اشاره به جایگاه امنیت در هر جامعه و کشوری افزود: امنیت در جامعه حکم اکسیژن برای بدن انسان را دارد و از بزرگترین نعمت‌های خداوند به بشریت است و زمانی که هیچ تهدیدی آرامش فرد را در جامعه برهم نزند آن زمان امنیت کامل برقرار شده است.

وی امنیت را بستر و زمینه ساز همه پیشرفت‌های اقتصادی و علمی خواند و به جایگاه نیروی انتظامی در برقراری امنیت اشاره کرد.

منتظری گفت: من به عنوان کسی که جایگاه مدعی العمومی را دارم از تلاش نیروی انتظامی برای ایجاد امنیت برای شهروندان قدردانی می‌کنم و مسئولان ناجا در مسیری حرکت می‌کنند که پرچم حرکتشان به دست مجتهدی عادل و حکیمی توانمند است که نمونه اش در دنیا وجود ندارد.

دادستان کل کشور در ادامه بیانیه اخیر مقام معظم رهبری در آستانه ورود به چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را بسیار حکیمانه خواند و افزود: بند بند این بیانیه قابل تدریس است و هر سازمان و نهادی برای اصلاح جامعه باید ابتدا به سلامت خود توجه کند که قضات دستگاه قضا و کارکنان نیروی انتظامی نیز از این امر مستثنی نیستند.

دادستان کل کشور در ادامه به ارتباط تنگاتنگ میان قوه قضاییه و نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: بخش عمده‌ای موفقیت دستگاه قضایی برای اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم به همکاری و مساعدت نیروی انتظامی بستگی دارد.

منتظری نیروی انتظامی را به موجب قانون، ضابط عام خواند و افزود: ضابط عام باید تحت نظارت مستقیم قاضی عمل کند و به موجب قانون فرماندهان و روسای نیروی انتظامی حتما باید آموزش ببینند و کارت ضابطین برای آن‌ها صادر شود که اگر این کارت را نداشته باشند همه اقدامات آن‌ها خلاف قانون است.


منبع:ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها