رئیس کمیسیون عمران مجلس:

دولت بار افزایش قیمت بلیط اتوبوس را بر گردن مردم انداخت

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس عنوان کرد: دولت در شرایط کنونی نباید بار افزایش قیمت حمل و نقل برون شهری را بر گردن مردم می انداخت، از این رو با این رویکرد اشتباه دولت، باید شاهد کاهش سفرهای نوروزی از طریق حمل و نقل عمومی باشیم.

دولت بار افزایش قیمت بلیط اتوبوس را بر گردن مردم انداخت
کد خبر: 278565
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۰:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به افزایش 20 درصدی نرخ بلیط اتوبوس در ایام عید، گفت: به نظر من در شرایط کنونی با توجه به مشکلات اقتصادی مردم، نرخ حمل و نقل جاده ای نباید افزایش پیدا می کرد، بلکه دولت باید از طریق ارائه خدمات به تعاونی ها و رانندگان زمینه را برای کاهش مشکلات این حوزه فراهم می کرد.

دولت باید نسبت به تأمین لاستیک یا ارائه تجهیزات ارزان قیمت حمل و نقل جاده‌ای اقدام کند

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت باید با تأمین لاستیک، کاهش قیمت گازوئیل یا ارائه قطعات و تجهیزات ارزان قیمت، زمینه را برای کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل جاده ای فراهم می کرد.

دولت نباید بار افزایش قیمت حمل و نقل جاده‌ای را بر گردن مردم می‌انداخت

رضایی کوچی افزود: قطعا دولت و وزارت راه و شهرسازی در شرایط کنونی نباید بار افزایش قیمت حمل و نقل برون شهری را بر گردن مردم می انداخت، از این رو با این رویکرد اشتباه دولت، باید شاهد کاهش سفرهای نوروزی از طریق حمل و نقل عمومی باشیم.

سیاست اصلی دولت باید هدایت مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی باشد

وی ادامه داد: سیاست اصلی دولت باید هدایت مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی باشد، از این رو حتی اگر قیمت بلیط اتوبوس در ایام عید کاهش می یافت، بهتر و مطلوب تر بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس افزود: به نظر من عدم افزایش نرخ بلیط اتوبوس در ایام عید 98 بسیار مقرون به صرفه بود، زیرا با استقبال مردم از اتوبوس های برون شهری، عملا مصرف سوخت در خودروهای شخصی کاهش می یابد و دولت می تواند مابه التفاوت میزان مصرف سوخت را برای حمل و نقل جاده ای هزینه کند.

منبع: خانه‌ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها