کد خبر: 278609
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۲:۰۶:۰۰
| |

شاهزاده تبعیدی سعودی، اپوزیسیون مستقر در اروپا تشکیل داد

«خالد بن فرحان آل‌سعود» شاهزاده تبعیدی سعودی کارزاری به راه انداخته و خواستار تغییر نظام در این کشور شده است.

شاهزاده تبعیدی سعودی، اپوزیسیون مستقر در اروپا تشکیل داد
کد خبر: 278609
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۲:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «خالد بن فرحان آل‌سعود» شاهزاده تبعیدی سعودی، کارزاری به راه انداخته و خواستار تغییر نظام در این کشور شده است. وی وعده کرده که از منتقدان حکومت سعودی که از این کشور می‌گریزند، حمایت کند.

به گزارش روزنامه ایندپندنت، شاهزاده «خالد بن فرحان آل‌سعود» که یک دهه پیش از عربستان گریخته بود در گفت‌وگو با روزنامه ایندپندنت گفت که در پی برقراری سلطنت مشروطه و برگزاری انتخابات برای تعیین نخست‌وزیر و کابینه است تا به نقض فراگیر حقوق بشر و ناعدالتی در این کشور خاتمه دهد.

این شاهزاده سعودی که اکنون در آلمان زندگی می‌کند، ابراز امیدواری کرد که این گروه مخالف که نام «جنبش آزادی‌بخش مردم شبه‌جزیره عربستان» را بر خود گذاشته برای گریختگان از این کشور وکیل، مترجم و دسترسی به رسانه را فراهم می‌کند تا بتوانند در اروپا پناهنده شوند.

این شاهزاده 41 ساله گفت: ما، همانند دیگر دموکراسی‌ها، نیازمند نظام جدیدی در عربستان سعودی هستیم که در آن مردم حق انتخاب حکومت را داشته باشند تا عربستان نوینی شکل گیرد.

وی افزود: ما دیدگاهی درباره نظام نوین قضایی در ذهن داریم، اما در حال حاضر باید بر قانون اساسی و فعالیت برای کمک به سعودی‌های ساکن در اروپا متمرکز شویم.

خالد بن فرحان آل سعود افزود که در نظام نوین پیشنهادی او، خانواده سلطنتی همانند خانواده سلطنتی بریتانیا، همچنان باقی خواهند ماند، اما نهایتا قدرت در دست مردم خواهد بود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها