مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران خبر داد:

آغاز اجرای طرح سلامت الکترونیک در پنج استان از ابتدای 98

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سال آینده چهار طرح نظام ارجاع الکترونیک، نسخه نویسی الکترونیک، رسیدگی الکترونیکی اسناد و استحقاق سنجی در بیمارستان‌های دولتی پنج استان اجرایی می‌شود.

آغاز اجرای طرح سلامت الکترونیک در پنج استان از ابتدای 98
کد خبر: 278644
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۳:۲۵:۳۳

اعتمادآنلاین| ‌ مهندس طاهر موهبتی در نشست هم اندیشی در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه حدود 40 میلیون جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: بیشترین جمعیت مربوط به روستاییان با 22 میلیون جمعیت و کمترین آن سایر اقشار، دانشجویان، خانواده‌های شهدا و بهزیستی هستند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد جمعیت، 85 درصد بیمه شده رایگان هستند، گفت: استان گیلان با یک میلیون و 300 هزار نفر بیمه شده بیش از 50 درصد افراد را تحت پوشش بیمه‌ای خود دارد و حدود 800 هزار نفر بیمه روستایی در گیلان هستند.

موهبتی گفت: سالیانه در گیلان 420 میلیارد تومان در بخش بیمه‌ای هزینه می‌شود و آنچه که از محل استان، درآمد سازمان است 9 میلیارد تومان بوده و این یعنی 3 درصد از منابع داخلی استان و مابقی از منابع کشور تامین می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به طرح رفع هم پوشانی بیمه‌ها افزود: یک میلیون و 780 رفع همپوشانی بیمه‌ای انجام شده و در این برنامه در زمان صدور و تمدید دفترچه، همپوشانی‌ها کنترل می‌شود.

موهبتی در ادامه با بیان اینکه استان گیلان جزو پنج استانی است که بخش سلامت الکترونیک در آن با استان‌های زنجان، گلستان، آذربایجان شرقی و مازندران اجرا می‌شود، گفت: از ابتدای سال 98 این طرح در این استان‌ها کلید خواهد خورد و امیدواریم تا پایان خردادماه در همه بخش‌ها طبق برنامه ریزی‌ها اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران، چهار پروژه نظام ارجاع الکترونیک، نسخه نویسی الکترونیک، رسیدگی الکترونیکی به اسناد و استحقاق سنجی در بیمارستان‌های دولتی را از پروژه‌های در دست اجرا در استان معرفی و خاطرنشان کرد: با کمک مسئولان و اداره کل بیمه سلامت تلاش می‌شود تا این طرح‌ها ظرف مدت سه ماه در پنج استان اجرایی شود.

موهبتی گفت: نگاه ما به نظام سلامت، نگاهی ملی است و تلاش می‌کنیم تا با مدیریت صحیح، هزینه‌های غیر منطقی را هم برای مردم و هم برای بودجه کشورحذف کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها