رییس سازمان مدارس غیردولتی مطرح کرد:

برخورد قانونی با دریافت شهریه غیرقانونی

رییس سازمان مدارس غیردولتی گفت: برخی استان‌ها نظارت کافی بر شهریه مصوب ندارند و در شهر تهران 34 مدرسه شهریه اضافه گرفتند اما هنوز مدیریت این شهر نحوه برخورد با مدارس متخلف را اعلام نکرده است.

برخورد قانونی با دریافت شهریه غیرقانونی
کد خبر: 278709
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۶:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مجتبی زینی‌وند رییس سازمان مدارس غیردولتی امروز در اردوگاه شهید باهنر با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌روی مدارس غیردولتی اظهار کرد: مهمترین برنامه پیش روی ما بحث شهریه مدارس است؛ الگوی شهریه را متناسب با سال‌های گذشته آسیب‌شناسی کردیم و مواردی که باید اصلاح می‌شد، اصلاح شدند و هم‌اکنون در مرحله ورود اطلاعات آن هستیم و همه اطلاعات در قالب سامانه جمع‌آوری می‌شود.

وی افزود: برای همه استان‌ها یک تقویم زمان‌بندی در نظر گرفته شده و تقریبا 7 استان کشور در حال ورود اطلاعات هستند و تا پایان این هفته آن را ارائه خواهند داد همچنین تا پایان هفته آینده نیز سایر استان‌ها باید اطلاعات را تکمیل و ارسال کنند.

رییس سازمان مدارس غیردولتی با بیان اینکه کارگروه الگو شهریه مطابق با ماده 16 قانون بررسی و تعیین می‌شود، گفت: کارگروه الگوی شهریه باید در مدارس تعریف شده، امسال این کارگروه را برای نخستین بار فعال کردیم، تمام مراحل تایید اطلاعات و اعلام شهریه مدارس با هزینه تمام شده توسط همان کارگروه مشخص می‌شود؛ سپس شورای نظارت استان آن را بررسی و تایید می‌کند و بعد آن شورای نظارت مرکزی به مواردی که مورد اعتراض موسسه باشد رسیدگی خواهد کرد.

زینی‌وند افزود: در بحث شهریه مدارس مشکل الگو نداشتیم چون شهریه هر مدرسه متناسب با آیتم‌های زمان و 7 سرفصلی که قانون مشخص کرده تعیین شده است همه این موارد به خوبی پیش می‌رود و در این زمینه مشکلی نیست بلکه مشکل ما از حیث اجرا است.

وی در ادامه توضیح داد: برخی از استان‌ها، نظارت کافی بر روی شهریه مصوب را ندارند‌؛ سال گذشته به این مسئله ورود کردیم و بیش از 500 بازدید در شهر تهران داشتیم که از این آمار 34 مدرسه شهریه اضافه گرفته‌اند؛ برای حل این مسئله وارد مکاتبه شدیم اما هنوز مدیریت شهر تهران نحوه برخورد با مدارس متخلف را به ما اعلام نکرده است‌.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی تأکید کرد: باید متناسب با احکام با متخلفان رفتار شود و آنها باید شهریه اضافی که گرفته‌اند را بازگردانند؛ هفته گذشته مکاتباتی را با شهر تهران داشتیم و باید نوع برخوردی که با متخلفین داشتند را حتما به ما اعلام کنند؛ خوشبختانه در مدیریت جدید شهر تهران این جدیت وجود دارد.

زینی‌وند اظهار داشت: سال آینده بنای ما بر این است که استان‌ها باید فعالیت بیشتر و نظارت کافی بر عملکرد مدارس از حیث دریافت شهریه متناسب با قانون را داشته باشند، در غیر این صورت ما در وزارتخانه هرچه قانون و آیین‌نامه تعیین کنیم باز هم با چالش مواجه می‌شویم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها