کد خبر: 278710
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۵:۵۴:۰۰
| |

چشم‌پوشی از جنایات تل آویو آتش بحران را شعله‌ور می‌کند

ریاض منصور نماینده دایم فلسطین در سازمان ملل امروز چهارشنبه با ارسال سه نامه به مقام‌هایی در سازمان ملل تاکید کرد که چشم پوشی از جنایات رژیم صهیونیستی آتش بحران را از جمله در فلسطین اشغالی شعله‌ور می‌کند.

چشم‌پوشی از جنایات تل آویو آتش بحران را شعله‌ور می‌کند
کد خبر: 278710
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۵:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ریاض منصور با ارسال سه نامه به رؤسای فعلی شورای امنیت (فرانسه و آلمان)، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل و «ماریا فرناندا اسپینوزا» رییس مجمع عمومی سازمان ملل، آن‌ها را در جریان آخرین وضعیت فلسطین به ویژه ناآرامی این روزها در مسجد الاقصی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی «صفا»، منصور ضمن آن که رژیم صهیونیستی را مسؤول ناآرامی های اخیر در شهر قدس دانست، نسبت به پیامدهای چشم پوشی از اقدامات رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی هشدار داد و افزود: ادامه اقدامات تحریک آمیز و خشنونت آمیز تل آویو علیه شهروندان و نمازگزاران فلسطینی، آتش بحران و بی ثباتی را در منطقه به ویژه در قدس برافروخته می کند.


نماینده دایم فلسطین در سازمان ملل افزود: نظامیان رژیم صهیونیستی درهای مسجد الاقصی را به روی نمازگزاران می بندند، فلسطینیان را در داخل مسجد مورد ضرب و شتم قرار می دهند و به کارکنان مسجد الاقصی حمله می کنند.


وی با تاکید بر این که این اقدامات نقض آشکار قداست مکان های مقدس و آزادی در عبادت است، از جامعه بین المللی خواست تا این تجاوز ها را محکوم کنند.


منصور افزود: دنیا باید از رژیم صهیونیستی بخواهد که از اقدامات تحریک آمیز و تعدی به نمازگزاران دست بردارد و تل آویو را از تعرض به حرمت عبادت منع کند.

اردن: بستن مسجد الاقصی نقض آشکار عرف های بین المللی است


«عبدالناصر ابوالبصل» وزیر اوقاف و مقدسات اسلامی اردن نیز شب گذشته سه شنبه در بیانیه ای که خبرگزاری رسمی اردن (پترا) آن را منتشر کرد، در این باره گفت: اقدامات رژیم صهیونیستی در شهر قدس نقض آشکار تمام پیمان ها، قوانین و عرف های بین المللی است.


وی با تاکید بر حرمت و قداست مسجد الاقصی برای تمام مسلمانان، افزود: اقدامات رژیم اشغال گر نقض آشکار آزادی های دینی و اقدامی در راستای دامن زدن به درگیری های دینی در منطقه است.


طی روزهای اخیر شهر قدس و به ویژه مسجدالاقصی شاهد ناآرامی های فراوانی بوده است؛ نمازگزاران فلسطینی این مصلا را پس از 16 سال تعطیلی بازگشایی کردند؛ اما رژیم صهیونیستی به هر شیوه ای تصمیم دارد مانع از حضور نمازگزاران فلسطینی در داخل آن شود و در ادامه تجاوزات خود به مقدسات اسلامی، سه شنبه شب دروازه های مسجدالاقصی را بست، هرچند که نیروهای رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه مجبور شدند درهای مسجد الاقصی را باز کنند و فلسطینیان موفق شدند نماز صبح خود را در مسجد الاقصی اقامه نمایند.


بر اساس پیمان‌نامه صلحی که در سال 1994 میلادی، بین رژیم صهیونیستی و اردن منعقد ‌شد، مقرر گردید تا عبادت یهودی‌ها در محوطه مجموعه مسجدالاقصی منع و دولت اردن متولی رسمی مجموعه این مسجد باشد؛ اکنون دولت اردن متولی رسمی مسجدالاقصی است.


مسجدالاقصی به عنوان نماد اصلی هویت اسلامی - فلسطینی شهر «بیت المقدس»، همواره هدف اقدامات ویرانگرانه رژیم اشغالگر قدس قرار داشته است.


این اقدامات هتاکانه از سوی رژیم صهیونیستی برای از بین بردن هویت اسلامی بیت المقدس و جایگزین کردن آن با نمادهای صهیونیستی صورت می گیرد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها