کد خبر: 278713
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۴ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

در سال 98 باید به دنبال توسعه روابط با همسایگان و حل مشکلات با آن‌ها باشیم/ نباید روی غربی‌هاحساب باز کنیم/ با تمام کشورهای دنیا باید رابطه داشت اما اول از همه همسایگان ایران هستند

علاءالدین بروجردی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ایران سومین کشور به لحاظ تعداد همسایگان است و 15 همسایه داریم، اما روابط با آن‌ها روابط مطلوبی نیست و حتماً باید بخش مهمی از ثقل سیاست خارجی و توانمندی‌هایمان را در عرصه سیاست خارجی بر همسایگان متمرکز کنیم، در گام بعدی هم باید تمرکزمان بر جهان اسلام و بعد هم اروپا و دیگر کشورها باشد.

در سال 98 باید به دنبال توسعه روابط با همسایگان و حل مشکلات با آن‌ها باشیم/  نباید روی غربی‌هاحساب باز کنیم/ با تمام کشورهای دنیا باید رابطه داشت اما اول از همه همسایگان ایران هستند
کد خبر: 278713
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۴ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علاءالدین بروجردی، نماینده بروجرد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین به چشم‌انداز سیاست خارجی کشورمان در سال 98 اشاره کرد و گفت: رویکردمان در سال 98 در حوزه سیاست خارجی باید با محوریت توسعه روابط با همسایگان و حل مشکلات موجود با آن‌ها باشد.

او ادامه داد: ما سومین کشور به لحاظ تعداد همسایگان هستیم و 15 همسایه داریم اما روابط با آن‌ها روابط مطلوبی نیست و حتماً باید بخش مهمی از ثقل سیاست خارجی و توانمندی‌هایمان را در عرصه سیاست خارجی بر همسایگان متمرکز کنیم، در گام بعدی هم باید تمرکزمان بر جهان اسلام و بعد هم اروپا و دیگر کشورها باشد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نباید با توجه به تجربه تلخی که در برجام با آمریکا و کشورهای غربی داشتیم سرمایه‌گذاری زیادی را روی آن‌ها انجام دهیم. البته این موضوع به معنای تضعیف روابط با آن‌ها نیست بلکه باید با تمامی کشورهای دنیا رابطه داشته باشیم و این یک سیاست اصولی است که جمهوری اسلامی ایران دارد.

بروجردی تصریح کرد: اما اینکه افق نگاهمان و مبنای سیاستگذاری ما در سال 98 به سمت غرب باشد اصولی نیست بلکه همسایگان ایران باید به عنوان محور اساسی سیاست خارجی مدنظر مسئولان قرار بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها