کد خبر: 278717
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۶:۱۸:۰۰
| |

رئیس خبرگزاری رئالیست روسیه:

آمریکا نمی‌تواند با تحریم بار دیگر نظام تک‌قطبی را احیا کند

سرکیس ساتوریان رئیس خبرگزاری «رئالیست» روسیه با بیان اینکه نظام تک قطبی ادعایی آمریکا از بین رفته است، اظهار کرد: آمریکا با تحریم کشورهای مخالف سیاست‌های خود ازجمله ایران و روسیه نمی‌تواند نظام تک قطبی را احیا کند.

آمریکا نمی‌تواند با تحریم بار دیگر نظام تک‌قطبی را احیا کند
کد خبر: 278717
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۶:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سرکیس ساتوریان که پیشتر سردبیر پورتال خبری روسی «رگنوم» و سایت خبری «رادیو 1» بوده است روز چهارشنبه گفت: با سیاست تحریم نمی توان دیپلماسی یک کشور را در سطح جهانی پیش برد.


وی ادامه داد: آمریکا با اتخاذ چنین رویکردی در مورد ایران و روسیه نمی خواهد از اشتباهات گذشته خود درس بگیرد.


رئیس خبرگزاری روسی با اشاره به 40 دهه تحریم های آمریکا در مورد ایران اظهار کرد: ایران در این مدت توانمندتر شده و بسیاری از کالاهای مورد نیاز خود را با اتکا به نیروهای داخلی می سازد.


ساتوریان خاطرنشان کرد: ایران حتی هواپیماهای نظامی و ناو و موشک می سازد و ارتش این کشور به تسلیحات ساخت داخل مجهز شده و فقط معدودی از سلاح های پیشرفته آن ساخت روسیه است.

نظام تک قطبی جهانی از بین رفته است


ساتوریان گفت: نظام تک قطبی جهانی از بین رفته است اما آمریکا نمی خواهد این واقعیت را بپذیرد.


وی ادامه داد: امروز مراکز جدید قدرت ازجمله روسیه وارد صحنه جهانی شده اند و به همین دلیل مسکو در مرکز توجه واشنگتن برای اعمال تحریم های بیشتر قرار گرفته است.


این کارشناس ارشد روس افزود: آمریکا می خواهد برای احیای نظام تک قطبی، بر منطقه خاورمیانه تسلط بیابد تا از منابع آن برای اهداف خود استفاده کند.


وی خاطرنشان کرد: ونزوئلا بخشی از نقشه بزرگ آمریکا برای کنترل بازار نفت جهان است تا قیمت نفت را خود تعیین کند.


ساتوریان گفت: برای اینکه آمریکا به اهداف سلطه جویانه خود در عرصه جهانی نرسد باید کشورهای مستقل همچون ایران، روسیه و چین با یکدیگر متحد شوند و کشورهای دیگر که حاضر به پذیرفتن سلطه آمریکا نیستند نیز با وجود سیاست های متفاوت ازجمله ترکیه به این اتحاد خواهند پیوست.


وی افزود: آمریکا با وجود تلاش های گسترده نمی تواند نظام تک قطبی را احیا کند زیرا دوره زورگویی و اقدامات یکجانبه گرایانه بسر آمده و حتی کشورهای اروپایی و متحدان نزدیک آمریکا نیز از سیاست های این کشور بیزار شده و ادامه چنین وضعیت و رفتار متکبرانه دولتمردان واشنگتن باعث افزایش نفرت و رد رویکردهای آمریکا در عرصه جهانی خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها