نتایج یک نظرسنجی نشان داد؛

افزایش حمایت‌ها از سوسیالیست‌ها در آستانه انتخابات اسپانیا

بر اساس یک نظرسنجی که در روزنامه «ال پائیس» منتشر شد، حمایت ها از حزب راستگرای افراطی «ووکس» اسپانیا در آستانه انتخابات 28 آوریل این کشور رو به افزایش بوده و این در حالی است که حزب حاکم همچنان از آرای کافی برای دستیابی به اکثریت در پارلمان برخوردار نیست.

افزایش حمایت‌ها از سوسیالیست‌ها در آستانه انتخابات اسپانیا
کد خبر: 278741
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۱۷:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حزب پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا با 27.3 درصد آرا پیشتاز است که این میزان از زمان اعلام انتخابات زودهنگام در تاریخ 15 فوریه افزایش داشته است. این باعث می‌شود تا سوسیالیست‌ها به 113 کرسی برسند که این تعداد از 176 کرسی مورد نیاز برای حفظ اکثریت مجلس نمایندگان کمتر است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بر اساس نتایج این نظرسنجی، با پایین آمدن حمایت‌ها از حزب راست «پودموس» به رقم 13.8 درصد (36 کرسی)، چپ‌های اسپانیا نیاز دارند تا برای ایجاد یک دولت اکثریت، حمایت‌های حزب‌های کوچک محلی را برای خود جمع کنند.

همچنین حمایت‌ها از حزب اصلی محافظه‌کار و حزب مردم به 20 درصد (75 کرسی) کاهش یافته است.

از طرفی دیگر، حمایت‌ها از حزب راستگرای جدید ووکس افزایش داشته و به 12.1 درصد رسیده است که این رقم به آنها 38 کرسی در پارلمان را می‌دهد. این در حالی است که حمایت‌ها از حزب راست میانه موسوم به «سیودادانوس» به 16.3 درصد (58 کرسی) کاهش یافته است. این بدان معناست که حتی ائتلافی از سه حزب راستگرای اسپانیا نیز قادر به کسب اکثریت در پارلمان نخواهد بود.

حزب ضدمهاجر ووکس که اگرچه در حال حاضر هیچ کرسی پارلمانی در اختیار ندارد اما نقش مؤثری در تشکیل حکومت منطقه‌ای در اندلس بعد از انتخابات ژانویه ایفا کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها