کد خبر: 278751
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

بوتفلیقه به دنبال انحلال پارلمان الجزایر

عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور الجزایر تا چند ساعت دیگر پارلمان این کشور را منحل کرده و گام دوم اقدامات خود را بعد از پس گرفتن نامزدی‌اش برای شرکت در دور بعدی انتخابات بر خواهد داشت.

بوتفلیقه به دنبال انحلال پارلمان الجزایر
کد خبر: 278751
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۲ ۲۰:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور الجزایر تا چند ساعت دیگر پارلمان این کشور را منحل کرده و گام دوم اقدامات خود را بعد از پس گرفتن نامزدی‌اش برای شرکت در دور بعدی انتخابات بر خواهد داشت.

به گزارش اعتمادآنلاین ، رسانه‌ها به نقل از شماری از اعضای پارلمان الجزایر خبر دادند بوتفلیقه تصمیم خود را برای انحلال پارلمان این کشور گرفته است.

براهم بناج عضو جبهه نیروهای سوسیالیست در صفحه خود در فیسبوک نوشت: تصمیم انحلال پارلمان گرفته شده است. این در حالی است که برخی دیگر از اعضای پارلمان هم به خبرگزاری آناتولی گفتند چنین تصمیمی از دیروز گرفته شده و امروز رئیس جمهور الجزایر آن را رسانه‌ای خواهد کرد.

پایگاه اطلاع‌رسانی الجزایر الان هم که جزو سایت‌های نزدیک به دولت است در خبری اختصاصی اعلام کرد عبدالعزیز بوتفلیقه در چند ساعت آینده پارلمان را منحل می‌کند.

گفتنی است پارلمان الجزایر متشکل از دو تالار است. اول مجلس خلق ملی و دوم مجلس امت که بر اساس قانون اساسی الجزایر رئیس مجلس امت شخصیت شماره 2 بعد از رئیس‌جمهور است و در صورت خالی شدن مسند ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهور موقت کشور می‌شود.

بوتفلیقه واطرافیانش تمام تلاش خود را برای آرام کردن صحنه بسیار متشنج الجزایر که نسبت به ادامه حضور بوتفلیقه در قدرت معترض هستند به کار بسته‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها