کد خبر: 278776
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۰۹:۱۵:۰۰
| |

وزیر راه و شهرسازی:

متروی هشتگرد تا اواسط تابستان به بهره‌برداری می‌رسد/ در حال ساخت خط دوم راه‌آهن کرج-قزوین هستیم

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: تا اواسط تابستان متروی هشتگرد به بهره‌برداری می‌رسد و به زودی تزریق نقدینگی در این پروژه انجام خواهد شد.

متروی هشتگرد تا اواسط تابستان به بهره‌برداری می‌رسد/ در حال ساخت خط دوم راه‌آهن کرج-قزوین هستیم
کد خبر: 278776
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۰۹:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی در حاشیه بازدید از متروی هشتگرد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مترو یکی از پروژ‌ه‌هایی است که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، گفت: آزادسازی مسیر و تامین امکانات فنی هرچند که زمانبر بوده اما اقدامات خوبی در این حوزه انجام شده است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر متروی هشتگرد 77 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تجهیزات آن تامین و در اختیار پیمان‌کاران قرار گرفته است تا آن را نصب کنند.

اسلامی گفت: به زودی تزریق نقدینگی در این پروژه انجام خواهد شد و تا اواسط تابستان متروی هشتگرد به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه با تاکید بر اینکه مردم بدانند هیچ وقفه‌ای در کار وجود ندارد، تصریح کرد: اراده‌ای جدی در دولت، مجلس، استانداری و وزارت راه و شهرسازی برای پیگیری و اجرای این پروژه وجود دارد.

اسلامی ادامه داد: علاوه بر این مسیر، در حال ساخت خط دوم راه‌آهن کرج-قزوین هستیم تا بتوانیم از این طریق قطار حومه ای برقرار کنیم.

وی گفت: این پروژ‌ها ترافیک تهران - کرج و تهران - قزوین را کاهش می‌دهد و مردم می‌توانند سفر ایمن‌تری در این مسیر داشته باشند.

وزیر راه درباره جاده طالقان گفت: این جاده در سال آینده به بهره‌بردری می‌رسد و تمام جوانب محیط زیستی آن در نظر گرفته شده است.

اسلامی همچنین درباره افزایش سقف وام ساخت مسکن به صد میلیون تومان اظهار داشت: شورای پول و اعتبار هفته گذشته افزایش سقف وام را تصویب کرد.تاکید جدی ما هم جریان بخشی به تولید مسکن است و از همین رو تسهیلات سازندگان را افزایش دادیم که قابل انتقال به خریداران هم است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: عرضه زمین و اجرای کارت اعتباری مصالح ساختمانی هم از دیگر عوامل شتاب دهنده تولید مسکن در کشور هستند که این سه عامل برای تولید مسکن اقشار متوسط فعال شده‌اند.

وی تاکید کرد: این سیاست‌ها به هیچ وجه تورم‌زا نیستند و قیمت تمام شده مسکن را حفظ می‌کند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها