سیدسعید هاشم زاده مطرح کرد:

پایان «شب سینما» و تدارک فصل جدید/ بعد از رمضان می آییم

سردبیر برنامه «شب سینما» از تدارک فصل جدید این برنامه برای بعد از رمضان 98 خبر داد.

پایان «شب سینما» و تدارک فصل جدید/ بعد از رمضان می آییم
کد خبر: 278810
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۰:۲۶:۲۰

اعتمادآنلاین| سعید هاشم زاده درباره برنامه «شب سینما» که هر هفته چهارشنبه ها روی آنتن شبکه چهار می رود، بیان کرد: ما تاکنون 2 فصل از برنامه «شب سینما» را در شبکه چهار برگزار کرده ایم که همراه با حسن حسینی و مسعود فراستی 2 مجری کارشناس برنامه اجرا شد و شب گذشته 22 اسفندماه آخرین شب پخش این برنامه سینمایی بود.

وی دربار

ه شروع فصل جدید برنامه «شب سینما» اعلام کرد: از طرف شبکه چهار به ما پیشنهاد شده است که فصل بعدی برنامه را بعد از ماه رمضان شروع کنیم. تمرکز این برنامه روی مباحث نظری و تئوریک سینما به طور عام بود و در فصل جدید قرار است این مباحث را به صورت تئوریک درباره سینمای ایران مطرح کنیم.

سردبیر برنامه «شب سینما» درباره اجرای فصل بعدی برنامه نیز گفت: در فصل جدید که بعد از ماه رمضان روی آنتن می رود فعلا حضور حسن حسینی تایید و تصویب شده است.

وی اضافه کرد: در فصل جدید وارد مصادیق سینمای ایران می شویم و کاربردی تر درباره سینمای خودمان صحبت کنیم علی رغم این 2 فصل که تلاش کردیم نظریات مهم سینما مثل نظریات مدرنیته، پست مدرنیته، نظریات فلسفی و اجتماعی و ... را طرح و به تحلیل و بررسی بگذاریم.

هاشم زاده درباره این رویکرد مصداقی و واکنش های اختلافی سینماگران نسبت به آن توضیح داد: ما رویکرد تحلیلی و انتقادی داریم که رویکرد انتقادی بیشتر می تواند موجب دعوا و اختلاف شود درحالیکه رویکرد ما بیشتر تحلیلی و دانشگاهی است. برنامه «شب سینما» تا الان بیشتر دانشگاهی و نخبگانی بوده است و مخاطب و هدفش با دیگر برنامه های سینمایی فرق می کند. «شب سینما» برای مخاطب عام نیست و هدفمان بیشتر مخاطب دانشگاهی است.

وی اضافه کرد: از من برای یک برنامه سینمایی پروپوزال خواستند و من عقیده داشتم وقتی برنامه های سینمایی شبکه های مختلف تلویزیون ژورنالیستی است رویکرد «شب سینما» باید متفاوت باشد که با همین رویکرد برنامه را در این 2 فصل جلو بردیم و در فصل جدید هم ادامه می دهیم.

سردبیر «شب سینما» درباره اهمیت ندادن به مباحث تئوریک در حوزه سینما در ایران تصریح کرد: ما در طول پخش برنامه بازخوردهای بسیار مثبتی دریافت کرده ایم چون خود دانشجویان سینما از دست استادان خود گله مند هستند که نه دانش کافی دارند و نه وقت کافی می گذارند. خود ما با این مشکل مواجه بودیم که وقتی از استادان دانشگاه دعوت می کردیم وارد مباحث کلی می شدند و مجبور شدیم بیشتر سراغ کسانی برویم که خیلی از آنها در دانشگاه تحصیل نمی کنند اما مترجمان خوبی هستند و یا فارغ التحصیلانی از خارج از کشور هستند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها