کوبا: قطع گسترده برق در ونزوئلا یک خرابکاری با حمایت آمریکا بود

رئیس جمهوری کوبا اعلام کرد، شکی وجود ندارد که قطع سراسری برق در ونزوئلا یک خرابکاری تحت حمایت دولت آمریکا بوده است.

کوبا: قطع گسترده برق در ونزوئلا یک خرابکاری با حمایت آمریکا بود
کد خبر: 278831
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۱:۱۲:۳۷

اعتمادآنلاین| میگل دیاز کانل روز گذشته در صفحه توییترش نوشت: به نظر می رسد تجاوز جنایتکارانه علیه ونزوئلا با الهام از اقدامات فاشیست ها انجام شده است.


وی در ادامه نوشت: دگر کسی تردید ندارد که قطع گسترده برق در ونزوئلا نتیجه یک خرابکاری بوده که برنامه اش در آمریکا طراحی شده است.


رئیس جمهوری کوبا پیشتر از جنگ اقتصادی که امریکا علیه ونزوئلا به راه انداخته به شدت انتقاد کرده بود. وی در پیام های قبلی اش عنوان کرده بود که امریکا با یک جنگ مالی کثیف، بی رحمانه و غیرمتعارف در حال آسیب زدن به ونزوئلاست اما مردم ونزوئلا در برابر این تجاوز تسلیم نخواهند شد.


بخش های زیادی از ونزوئلا از پنجشنبه گذشته به دنبال خرابکاری در سیستم برق رسانی این کشور همچنان در خاموشی به سر می برند.


دولت مادورو اعلام کرد که حمله سایبر تحت هدایت آمریکا عامل این خرابکاری بوده و خوان گوایدو نیز در آن نقش داشته است. قطع گسترده برق مشکلات جدی را در فعالیت های روزمره ونزوئلایی ها ایجاد کرده اما مقامات دولتی قول داده اند به مرور برق مناطق مختلف وصل خواهد شد.


تنش ها در ونزوئلا که ماههاست با بدترین چالش های اجتماعی و اقتصادی روبرو بوده، پس از آن تشدید شد که 'خوان گوایدو' رهبر مخالفان خود را رئیس دولت موقت در این کشور خواند و خواستار حمایت بین المللی از خود و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.


آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و برخی کشورهای آمریکای جنوبی هم در این اقدام از واشنگتن تبعیت کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها