کد خبر: 278855
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۲:۵۱:۲۵
| |

عمران خان و پوتین به زودی دیدار می کنند

رسانه های پاکستانی روز پنجشنبه از دیدار آتی عمران خان نخست وزیر این کشور با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه خبر دادند.

عمران خان و پوتین به زودی دیدار می کنند
کد خبر: 278855
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۲:۵۱:۲۵

اعتمادآنلاین| قرار است کنفرانس طرح یک کمربند-یک جاده به میزبانی دولت چین در اردیبهشت ماه در پکن برگزار شود.
وب سایت 'دنیانیوز' پاکستان در این خصوص نوشت، عمران خان، پوتین، ماهاتیر محمد و رهبران 20 کشور جهان در این کنفرانس شرکت خواهد کرد.


براساس این گزارش، وزارت امور خارجه پاکستان در حالی نهایی کردن دیدار عمران خان و پوتین در حاشیه کنفرانس پکن هستند.


گفتنی است، دولت چین از بسیاری از سیاسیون ارشد پاکستانی به ویژه رهبران جناح مخالف دولت نیز برای شرکت در کنفرانس یک کمربند-یک جاده، دعوت کرده است.


مسکو و اسلام آباد که طی سال های گذشته از جمله زمان جنگ افغانستان و شوروی سابق در دهه 1980، به دلیل افزایش نفوذ آمریکا بر پاکستان در آن دوران، مواضعی ناهمسو درخصوص موضوع های گوناگون داشتند، امروز در بسیاری از عرصه ها مانند همکاری های دفاعی-نظامی و تلاش برای حل مسائل جاری در افغانستان، تقریبا در مسیری واحد قرار گرفته اند.


یخ های جنگ سرد میان اتحاد جماهیر شوروی سابق و پاکستان بر سر افغانستان، امروز پس از گذشت حدود سه دهه و وقوع تحولات مختلف از جمله فروپاشی شوروی در سال 1991 و لشکرکشی آمریکا به افغانستان در سال 2001 تقریبا ذوب شده و مسکو امروز به فکر آن است با همراه کردن پاکستان، این کشور را که موقعیت ویژه راهبردی در منطقه دارد و در سال های اخیر نیز از متحدان اصلی واشنگتن محسوب می شد، در صف خود قرار دهد.


سفر سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به پاکستان در آبان ماه سال 1393 را شاید بتوان آغاز فصلی نو در مناسبات دو کشور به ویژه در حوزه های دفاعی-نظامی قلمداد کرد.


در مهر سال 1395 و برای نخستین بار در تاریخ روابط دو کشور، گروهی 200 نفره از سربازان نیروی زمینی ارتش روسیه برای انجام رزمایش مشترک در مناطق کوهستانی پاکستان با عنوان «رزمایش دوستی»، به این کشور سفر کردند.
سال گذشته نیز روسیه میزبان رزمایشی مشترک با نیروهای پاکستانی با عنوان «دروژبا-2017» در جمهوری کاراچایوو چرکسیا در منطقه قفقاز شمالی روسیه بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها