کد خبر: 278889
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۳:۵۶:۰۰
| |

با محوریت موضوع افغانستان صورت گرفت؛

دیدار سرپرست وزارت دفاع آمریکا و وزیر دفاع قطر

«پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا در دیدار با «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر، درباره افغانستان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

دیدار سرپرست وزارت دفاع آمریکا و وزیر دفاع قطر
کد خبر: 278889
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۳:۵۶:۰۰

اعتمادآنلاین| پنتاگون طی بیانیه‌ای از دیدار «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا و «خالد بن محمد العطیه» وزیر دفاع قطر، خبر داد.


به گزارش جمهور، این دیدار روز گذشته چهارشنبه در دوحه انجام شده است و طی آن، طرفین در مورد بهبود وضعیت پایگاه نظامی العدیدو مسائل امنیتی-نظامی منطقه بحث و تبادل نظر داشته‌اند.

طبق اعلام پنتاگون، طرفین پیرامون حضور نظامی قطر در مأموریت ناتو در افغانستان نیز گفتگو کرده‌اند. گفتنی است آمریکا سال گذشته با مشارکت قطر در مأموریت نظامی ناتو در افغانستان موافقت کرد و قطر نیز آمادگی خود را برای اعزام نیروی نظامی به افغانستان اعلام کرد.

این درحالی است که قطر میزبان پنجمین دور از مذاکرات آمریکا-طالبان بود که بیش از 2 هفته طول کشید و روز سه‌شنبه پایان یافت.

وزارت خارجه آمریکا در پایان پنجمین دور از مذاکره با گروه طالبان در دوحه قطر، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا و طالبان به پیشرفتی قابل‌ملاحظه دست یافته و به این نتیجه رسیده‌اند که صلح مستلزم حصول توافق پیرامون 4 موضوع اصلی شامل مبارزه با تروریسم، خروج نیروهای خارجی، مذاکرات افغانی-افغانی و آتش‌بس جامع است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها