رسول خضری:

جراحی‌ زیبایی در ایران 20 تا 30 برابر کشورهای اروپایی است/ سطح سواد سلامت جامعه در حوزه جراحی زیبایی پایین است/ ایرانی‌ها 60 تا 70 برابر دنیا لوازم آرایشی مصرف می‌کنند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه اینکه سطح سواد سلامت جامعه در حوزه جراحی زیبایی بسیار پایین است میزان این جراحی‌ها در کشور را 20 تا 30 برابر کشورهای اروپایی دانست.

جراحی‌ زیبایی در ایران 20 تا 30 برابر کشورهای اروپایی است/ سطح سواد سلامت جامعه در حوزه جراحی زیبایی پایین است/ ایرانی‌ها 60 تا 70 برابر دنیا لوازم آرایشی مصرف می‌کنند
کد خبر: 278906
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۴:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| ‎ رسول خضری با بیان اینکه میزان جراحی های زیبایی در ایران 20 تا 30 برابر کشورهای اروپایی است، گفت: مردم هیچ جای دنیا مانند ایران دنبال جراحی زیبایی نیستند.

پایین بودن سطح سواد سلامت جامعه در حوزه جراحی زیبایی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه سطح سواد سلامت جامعه در حوزه جراحی زیبایی بسیار پایین است، تصریح کرد: عوارضجبران ناپذیر جراحی زیبایی باید به مردم اطلاع رسانی شود هر چند در ظاهر شاید عوارض مشخص نباشد اما افراد با آسم، تنگی نفس، سینوزیت و مشکلات روحی و روحی زیادی مبتلا و به عوارض ناخواسته و خواسته دچار می شوند.

عوارض 10 تا 17 درصد جراحی های زیبایی از قبل پیش بینی می شود

خضری با تاکید بر اینکه عوارض 10 تا 17 درصد جراحی های زیبایی از قبل پیش بینی می شود، گفت: مابقی عوارض نیز ناخواسته است و اگر افراد ناشی نیز جراحی ها را انجام دهند عوارض ناخواسته به خواسته افزوده می شود در واقع افراد حاضر هستند مبلغ زیادی پول بابت عوارض ناشی از جراحی های زیبایی متحمل شوند در واقع مهمترین راهکار جلوگیری از افزایش جراحی های زیبایی ارتقای سطح سواد سلامت مردم است.

میزان مصرف لوازم آرایشی در ایران 60 تا 70 برابر دنیا است

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، میزان مصرف لوازم آرایشی در ایران را 60 تا 70 برابر دنیا دانست و افزود: رسانه قدرت بی نظیر و بی بدیلی دارد و به طور قطع می تواند با فرهنگ سازی مناسب سواد سلامت را ارتقا دهد در واقع پایین بودن سطح سواد سلامت مردم یکی از مشکلات اساسی در حوزه سلامت است.


این نماینده مردم در مجلس دهم، نسبت به تبعات سوء لوازم آرایشی قاچاق بر سلامت مصرف کنندگان هشدار داد و گفت: مصرف این محصولات آثار زیانباری را به صورت دائم و موقت از خود به جای می گذارند در این رابطه نیاز است با شبکه های اصلی قاچاق که از طریق معابر رسمی اقدام به این کار می کنند مبارزه کرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها