آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: این اختلاس‌ها اصلاً در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگوار ایران نیست/ همین چیزهاست که اسباب ناراحتی و نارضایتی مردم می‌شود

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی با اظهار تأسف از وضعیت تورّم و گرانی‌ در کشور، بیان داشتند: مردم ایران، متدیّن، صالح و بسیار شریف می‌باشند که در این اوضاع و شرایط بد اقتصادی، برای خدا و به خاطر اسلام صبر می‌کنند. این اخلاق و بردباری مردم، وظیفه مسئولان را بسیار سنگین می‌کند. تمام همّ و غمّ مسئولان باید ادای وظیفه نسبت به این مردم شریف و بزرگوار باشد تا بتوانند اسباب رنج و زحمت آنها را برطرف و موجبات آسایش و رفاه ایشان را فراهم آورند.

آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی: این اختلاس‌ها اصلاً در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگوار ایران نیست/ همین چیزهاست که اسباب ناراحتی و نارضایتی مردم می‌شود
کد خبر: 278908
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۴:۵۳:۰۴

اعتمادآنلاین| صبح امروز 7 رجب المرجب 1440 (23/12/97) وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت و هیئت همراه با حضور در بیت مرجع عالیقدر حضرت آیه الله العظمی صافی گلپایگانی مدظله الوارف با ایشان دیدار، و از توصیه‌های معظم له بهره‌مند شدند.

در ابتدای دیدار، وزیر محترم آقای دکتر رحمانی، گزارشی از سفر رئیس جمهور و هیئت همراه به عتبات عالیات و نیز برنامه‌های این وزارتخانه ارائه داد.

معظّم له نیز با تقدیر و تشکّر از ایشان و مسألت قبولی زیارت هیئت ایرانی، فرمودند: بنده از اینکه هیئت جمهوری اسلامی به عراق سفر نمودند بسیار خوشحال شدم. الحمدلله سفر بسیار موفّق و لازمی بود که در این شرایط و اوضاع باید انجام می‌گرفت. هم دیدارها و هم توافق‌هایی که بین دو کشور مهمّ عراق و ایران انجام شد، بسیار خوشحال‌کننده و مسرّت‌بخش بود و ان‌شاء الله بیش از پیش ادامه پیدا کند.

ایشان، در ادامه، با اشاره به لزوم ارتباط نظام جمهوری اسلامی با جهان و کشورهای منطقه، افزودند: سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران، باید ارتباط با جهان بخصوص کشورهای منطقه با حفظ عزّت و مصالح نظام باشد و امثال این سفرها ادامه پیدا کند تا با تدبیر و عقلانیت، بتوانیم به نفع عزّت و پیشرفت اسلام و مردم عزیزمان گام برداریم.

مرجع عالیقدر در قسمت دیگری از بیانات خود، با اظهار تأسف از وضعیت تورّم و گرانی‌ در کشور، بیان داشتند: مردم ایران، متدیّن، صالح و بسیار شریف می‌باشند که در این اوضاع و شرایط بد اقتصادی، برای خدا و به خاطر اسلام صبر می‌کنند. این اخلاق و بردباری مردم، وظیفه مسئولان را بسیار سنگین می‌کند. تمام همّ و غمّ مسئولان باید ادای وظیفه نسبت به این مردم شریف و بزرگوار باشد تا بتوانند اسباب رنج و زحمت آنها را برطرف و موجبات آسایش و رفاه ایشان را فراهم آورند.

معظّم له بخش دیگری از بیانات خود را به اخلال‌های موجود در نظام اقتصادی اختصاص داده و با ابراز تأسف فرمودند: اخباری که انسان راجع به اختلاس‌ها و دزدی‌هایی که در نظام اقتصادی کشور می‌شود را می‌شنود بسیار ناراحت‌کننده و تعجّب‌آور است. این اختلاس‌ها اصلاً در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران و مردم بزرگوار ایران نیست و چرا سیستم اقتصادی و نظام بانکی ما باید طوری باشد که به راحتی بتوانند این‌طور پول بیت المال را ببرند و خودشان هم فرار کنند؟! چرا بستر و زمینه اینگونه دزدی‌ها آماده و فراهم است؟! همین چیزهاست که اسباب ناراحتی و نارضایتی مردم می‌شود. ما مدّعی هستیم که نظام ما یک نظام پاک است و مسئولان ما صالح هستند، پس چرا چنین مواردی پیش می‌آید؟! باید هر چه سریع‌تر و قاطعانه زمینه این دزدی‌ها را از بین برد تا بیت المال محفوظ بماند و اعتماد مردم به نظام اقتصادی و قضائی برگردد.

ایشان در پایان، از دستاوردهای سفر ریاست محترم جمهور، مخصوصاً بحث رایگان‌شدن ویزای سفر که موجب خوشحالی مردم و دوستداران اهل بیت علیهم السلام گردید، تقدیر و تشکّر نمودند.

لازم به ذکر است که معظّم له قبل از سفر هیئت ایرانی به عراق، نکات سودمند و مهمّی درباره روابط ایران با جهان اسلام و کشورهای منطقه بخصوص عراق، از جمله بحث لغو یا رایگان‌شدن روادید را به رئیس محترم‌جمهور بیان داشته و این سفرها را بسیار مفید و سودمند دانستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها