کد خبر: 278938
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۷:۴۰:۰۰
| |

نماینده پارلمان عراق:

سفر روحانی به عراق خشم صهیونیسم و آمریکا را برانگیخت

«منصور البعیجی» عضو فراکسیون «الفتح» در پارلمان عراق تاکید کرد که سفر دکتر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به عراق، صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را عصبانی کرده است.

سفر روحانی به عراق خشم صهیونیسم و آمریکا را برانگیخت
کد خبر: 278938
|
۱۳۹۷/۱۲/۲۳ ۱۷:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «منصور البعیجی» روز پنجشنبه به خبرگزاری «المعلومه» عراق گفته است که سفر روحانی به بغداد باعث خوشحالی دوستان و خشم و عصبانیت صهیونیست ها و آمریکایی ها کرده است.


وی ادامه داده است که سفر رسمی روحانی به بغداد برخلاف سفر شبانه و دزدکی «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا بود که بدون اینکه کسی بداند به عراق آمد و خاک این کشور را ترک کرد.


وی خاطرنشان ساخته است که سفر روحانی بسیار مهم و در ابعاد مختلف امنیتی، اقتصادی، سیاسی، تجاری، علمی، فرهنگی و زیست محیطی دستاوردهای زیادی را برای دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به دنبال داشته است.


حجت الاسلام و المسلمین روحانی رییس جمهوری ایران اسلامی به دعوت «برهم صالح» همتای عراقی اش و «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق سفر سه روزه ای به عراق انجام داد و طی آن به شهرهای بغداد، کربلا و نجف اشرف سفر کرد و با مسوولان بلندپایه عراقی و نمایندگان اقشار مختلف جامعه عراق و اقلیت های دینی و قومی ، سران عشایر و جمعی از فضلا و علمای شیعه و سنی و در راس آنها آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالی دینی عراق دیدار و گفتگو کرد.


این سفر همچنین در برگیرنده امضا پنج سند مهم همکاری در بخش های مختلف سفر اتباع دو کشور، تسهیل صدور روادید، بهداشت، درمان، حمل و نقل، تجارت، محیط زیست، امور فرهنگی، نفت و گاز و انرژی و دیگر حوزه ها بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها